Design of a blockchain technology competence model for interdisciplinary curricula development

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Design of a blockchain technology competence model for interdisciplinary curricula development
Alternative Title:
Blokų grandinės technologijų kompetencijų modelio, skirto tarpdisciplininėms studijų programoms, sukūrimas
In the Journal:
Information and media. 2024, t. 99, p. 41-62
Summary / Abstract:

LTŠiame tyrime buvo nustatytos blokų grandinės technologijų profesionalams reikalingos kompetencijos ir sudarytas blokų grandinės technologijų kompetencijų modelis, skirtas tarpdisciplininėms studijų programoms kurti. Didėjant blokų grandinės technologijų vystymui ir diegimui, vis dar trūksta sisteminių žinių apie įgūdžius, kurių reikia blokų grandinės technologijų profesionalams. Sistemingos informacijos apie blokų grandinės technologijų projektus ir jų vykdytojus trūkumas yra iššūkis kuriant naujas, kompetencijomis pagrįstas akademinio bei profesinio mokymo programas, taip pat atliekant darbuotojų atranką blokų grandinės technologijų projektuose. Šiame tyrime analizuojamos darbuotojams reikalingos tarpdisciplininės žinios ir įgūdžiai, kurie leistų prisitaikyti prie besikeičiančių darbo rinkos užimtumo tendencijų blokų grandinės technologijų srityje. Pagrindinis tyrimo klausimas – kokių žinių ir įgūdžių reikia įgyti, jog būtų galima pasinaudoti naujomis galimybėmis ir pasiruošti darbo rinkos tendencijų pokyčiams blokų grandinės technologijų inovacijų kontekste? Metodologija. Tyrime pasitelkiama žvalgomoji kelių atvejų analizės strategija, naudojama darbo skelbimų ir ekspertų interviu kokybinė turinio analizė. Rezultatai. Tyrimo metu sudarytas blokų grandinės technologijų kompetencijų modelis, kuris skirtas tarpdisciplininėms studijų programoms. Kompetencijų modelis gali būti naudojamas kuriant profesinio mokymo, sertifikavimo, įdarbinimo bei praktikų strategijas blokų grandinės technologijų projektuose. Pagrindiniai žodžiai: blokų grandinės technologijos; kompetencijų modelis; švietimas; ateities profesijos; tarpdiscipliniškumas; besiformuojančios technologijos. [Iš leidinio]

ENContribution. This study identifies blockchain-related competences essential for professionals in volved in blockchain projects and develops a blockchain technology competence model for interdisciplinary curricula development. Background. Amidst the surge in blockchain implementations, a gap exists in system atic knowledge about the skills required from blockchain professionals. While the number of new blockchain implementation cases is growing, there are no systematic reviews on the success factors or the skills required from blockchain professionals. Lack of systematic information on blockchain projects and their implementers presents a substantial obstacle to the development of new competence-oriented academic and professional educational programs, as well as for guiding recruitment for blockchain projects. Research Question. This research investigates the necessary knowledge and skills to leverage opportunities and adapt to changing employment trends in blockchain technology. The guiding research question of this study is, what knowledge and skills must be acquired in order to be able to exploit opportunities and to be prepared for changes in employment trends in the context of blockchain innovations? Methodology. The study adopts exploratory multiple case analysis based on qualitative content analysis of job advertisement and expert interviews. Findings. The study develops a blockchain technology competence model for interdisciplinary academic and professional educational programs. The developed model can also be used for guiding the development of professional training, certification, and recruitment strategies and practice for blockchain projects. Keywords: Blockchain technology; competence model; education; future jobs; interdisciplinarity; nascent technology. [From the publication]

DOI:
10.15388/Im.2024.99.3
ISSN:
2783-6207
Related Publications:
Pirmieji masiniai atviri internetiniai kursai Lietuvoje: mokymosi objektų reikšmė mokymosi kokybei / Daina Gudonienė, Danguolė Rutkauskienė. Informacijos mokslai. 2015, t. 71 p. 115-123.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/109469
Updated:
2025-02-25 11:40:33
Metrics:
Views: 11    Downloads: 2
Export: