Savivaldybių mokykloms nustatytų kriterijų konstitucinė patikra

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Savivaldybių mokykloms nustatytų kriterijų konstitucinė patikra
Alternative Title:
Constitutional review of the criteria for municipal schools
In the Journal:
Summary / Abstract:

LTKonstituciniam Teismui pripažinus, kad Vyriausybės nutarimais nustatyti bendrieji ir specialieji kriterijai savivaldybių mokykloms bei Švietimo įstatymo nuostatos, suteikiančios Vyriausybei teisę nustatyti šiuos kriterijus, prieštarauja Konstitucijai, straipsnyje analizuojamos valstybės valdžių galios ir jų santykis, taip pat mokyklų tinklo pertvarkos poreikis ir teisminiai ginčai. Mokyklų tinklo pertvarka yra būtina, tačiau svarbu išsiaiškinti, kaip derėtų užtikrinti, kad ji nebūtų savitikslė ir iš tikrųjų atitiktų geriausius mokinio interesus, kaip rasti tinkamiausią būdą panaudoti turimus finansinius ir žmogiškuosius išteklius, gerinti švietimo kokybę, sudaryti sąlygas veiksmingai ugdyti įvairių gebėjimų ir poreikių turinčius vaikus. Reikšminiai žodžiai: Konstitucija; teisinės valstybės principas; įstatymo viršenybės principas; atsakingo valdymo principas; Vyriausybės įgaliojimai; savivaldybės savarankiškos funkcijos; mokyklų tinklo pertvarka. [Iš leidinio]

ENThe Constitutional Court has held that the general and specific criteria for municipal schools established by Government resolutions and the provisions of the Law on Education giving the Government the right to establish these criteria are contrary to the Constitution. This article analyses the powers of the state and their interrelationships, as well as the need for the restructuring of the school network and the legal challenges faced by this process. The restructuring of the school network is necessary, but it is not enough to simply establish, reorganise or liquidate schools. Instead, it is necessary to: assess the needs of society regarding social, economic and cultural changes; find the most appropriate way to use the available financial and human resources; improve the quality of education; and create conditions for the effective education of children with different abilities and needs. Changes in the education system, the restructuring of schools and the demands placed on them, and the content of education must be student-centred and in the best interests of child. Keywords: Constitution; rule of law principle; supremacy of law principle; the principle of responsible management; the powers of the Government; autonomous functions of municipality; reorganization of the school network. [From the publication]

DOI:
10.13165/LT-23-01-06
ISSN:
2669-137X; 2669-1388
Subject:
Related Publications:
Valdžių padalijimo principas: samprata ir keletas interpretavimo problemų konstitucinėje jurisprudencijoje / Egidijus Jarašiūnas. Lietuvos konstitucinė teisė: raida, institucijos, teisių apsauga, savivalda / Toma Birmontienė, Kęstutis Jankauskas, Egidijus Jarašiūnas, Mindaugas Maksimaitis, Gediminas Mesonis, Alvydas Pumputis, Vytautas Sinkevičius, Saulė Vidrinskaitė, Juozas Žilys, Edita Žiobienė. Vilnius: Mykolo Romerio universiteto Leidybos centras, 2007. P. 135-163.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/109409
Updated:
2024-07-26 14:59:44
Metrics:
Views: 5
Export: