LTStraipsnyje, remiantis parodų istorijos prieiga ir teorijomis, konceptualizuojančiomis avangardinio kino ir šiuolaikinių judančių vaizdų susiliejimą, analizuojami mažai tyrinėti klausimai, susiję su žymaus nepriklausomo kino kūrėjo ir avangardinio kino veikėjo, poeto Jono Meko (1922–2019) įvairiapusiška kūrybine veikla – kelios reikšmingiausios jo personalinės parodos, surengtos 2000–2020 metais. Aptariami šių parodų kuratorių taikyti diskursai ir naratyvai, tęsiantys, papildantys ar keičiantys diskretišką įvairių Meko profesinių vaidmenų suvokimą. Reikšminiai žodžiai: Jonas Mekas, kuratorystė, kinas išplėstiniame lauke, šiuolaikybė, archyvas, imigrantiškas kinas. [Iš leidinio]
ENBased on the exhibition history approach and theories conceptualising the convergence of avant-garde cinema and contemporary moving images, the article analyses a littleexplored field related to the diverse creative practice of the renowned independent filmmaker and organiser of avant-garde cinema, writer and poet Jonas Mekas (1922– 2019) – some of the most significant of his solo exhibitions that took place in the 2000s–2020s. The discourses and narratives that unfolded in their curation, which are continuing, supplementing, or changing the discrete perception of Mekas’s different professional roles, are discussed. Ke ywords : Jonas Mekas, curation, expanded cinema, contemporaneity, archive, immigrant cinema. [From the publication]