LTŠio straipsnio tikslai – pažvelgti į Antoniettos Raphaël meninę kūrybą atsižvelgiant į jos migracijos patirtį, kuri paveikė jos gyvenimą ir kūrybą net du kartus, ir pabandyti atsakyti į keletą klausimų. Kaip Raphaël gyvenimo įvykiai paveikė jos kūrybinės raiškos būdus ir kūrinių tematiką? Koks yra atminties ir nostalgijos vaidmuo jos kūryboje? Koks menininkės santykis su praeitimi ir litvakiška kilme? Antoniettos atvejis nušviečia Rytų Europos žydų migracijos iš buvusios Rusijos imperijos platesnį kontekstą, skatindamas ypatingai skirti dėmesį moterų migracijai į Vakarų Europą XX a. pradžioje. Reikšminia i žodž ia i : ekspresionizmas, žydų menas, litvakai, migracija, mitologija, skulptūra, moterys dailininkės. [Iš leidinio]
ENThe aims of this paper are to approach Antonietta Raphaël’s artistic production in relation to the experience of migration, which she underwent twice, and which influenced her life and creativity, and to try to answer some questions: How did the events of her life influence the modes or themes of her work? What is the role of memory and nostalgia in her work? What about her relationship with the past and her Litvak origins? The case of Antonietta sheds light on the broader context of Eastern European Jewish migration from the former Russian Empire, with a specific focus on the migration of women to Western Europe in the early 20th century. Keywords : Expressionism, Jewish art, Litvak, migration, mythology, sculpture, women ar. [From the publication]