LTStraipsnyje siekiama parodyti, kaip Jean-Luco Nancy filosofijoje pratęsiama Immanuelio Kanto radikalaus blogio analizė, pačią Kanto radikalaus blogio sampratą susiejant su istorine-teorine blogio refleksija. Apmąstydamas šiuolaikybės istorinę situaciją kaip metafizikos istorijos pabaigą, Nancy pabrėžia pačios laisvės bepagrindiškumą ir iš to kylančią absoliutaus arba gryno blogio atmainą kaip „išbaigtą nihilizmą“. Sykiu, pabrėždamas šį pasmerktumą, apleistumą ar paliktumą laisvei, Nancy nepaliauja kalbėti apie ontologinį kategorinį imperatyvą, neatsiejamą nuo pačios pasaulio sampratos, nuo pareigos kurti pasaulį. Vis dėlto globalaus šiuolaikinio pasaulio atveju Nancy laikosi nuostatos, kad pasaulis prarado galią „formuoti pasaulį“ ir tėra savęs paties naikinimas. Pažymima, kad Nancy bandymas pažvelgti į laisvės bedugnę, į būtiškąjį naikinimo šaltinį, atveda į vietą, kurioje pasirinkimo alternatyvos tampa sunkiai įmanomos. Todėl straipsnyje keliamas klausimas, ar globalaus šiuolaikinio pasaulio atveju Nancy plėtojama ontologinė perspektyva nepanaikina etinio dėmens. Pagrindiniai žodžiai: radikalus blogis, absoliutus blogis, laisvės ontologija, ontologinis kategorinis imperatyvas, Immanuel Kant, Jean-Luc Nancy. [Iš leidinio]
ENThe aim of this paper is to show how Jean-Luc Nancy’s philosophy continues Immanuel Kant’s analysis of radical evil by linking Kant’s notion of radical evil to a historical-theoretical reflection on evil. Reflecting on the contemporary situation as the end of the history of metaphysics, Nancy stresses the groundlessness of freedom and the resulting absolute or pure evil as “complete nihilism”. At the same time as stressing this condemnation or abandonment to freedom, Nancy does not cease to speak of an ontological categorical imperative that is inseparable from the very concept of the world itself, from the duty to create the world. However, in the case of the global contemporary world, Nancy claims that the world has lost the power to “form a world” and is merely self-destroying. It is noted that Nancy’s attempt to look into the abyss of freedom, into the source of annihilation in being, leads to a place where alternatives are hardly possible. The paper therefore asks whether, in the case of the global contemporary world, the ontological perspective developed by Nancy does not eliminate the ethical dimension. Keywords: radical evil, absolute evil, ontology of freedom, ontological categorical imperative, Immanuel Kant, Jean-Luc Nancy. [From the publication]