Muzikos mokyklų pedagogų profesinės nuostatos kaip perspektyvinio muzikinio ugdymo projekcija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knyga / Book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Muzikos mokyklų pedagogų profesinės nuostatos kaip perspektyvinio muzikinio ugdymo projekcija
Alternative Title:
Professional attitudes of music teachers as the projection of long-term music education
Publication Data:
Vilnius : Leidyba tau, 2016.
Pages:
241 p
Notes:
Bibliografija.
Contents:
Pratarmė — Įvadas — 1. Neformaliojo švietimo suvoktis ir iššūkiai visuomenės raidos procesų kontekste: 1.1. Meninio ugdymo reikšmingumo prielaidos sprendžiant visuomenės modernizavimo problemas; 1.2. Muzikinio ugdymo Lietuvoje bruožai skirtingų istorinių tarpsnių kontekste; 1.3. Šiandieninis muzikinis ugdymas neformaliojo švietimo sistemoje: 1.3.1. Muzikos mokyklose Lietuvoje vykdomo ugdymo turinio specifiškumas ir užsienio šalių neformaliojo muzikinio ugdymo organizavimo patirtis; 1.3.2. Šiandieninio ugdymo muzikos mokyklose tyrimų Lietuvoje ir Europoje refleksija — 2. Neformaliojo muzikinio ugdymo vaizdinys edukacinių paradigmų kaitos sąlygomis: 2.1. Klasikinės ugdymo paradigmos bruožai muzikos pedagogikoje; 2.2. Socialinio konstruktyvizmo ir postmodernizmo įtaka muzikinio ugdymo inovacijų plėtrai; 2.3. Praxial muzikinio ugdymo teorija ir pokyčiais grindžiamo muzikinio ugdymo sąsajų prielaidos — 3. Profesinių nuostatų sąvokos interpretacija socialiniuose moksluose: 3.1. Nuostatų traktuotė socialinėje psichologijoje ir edukologijoje; 3.2. Muzikinio ugdymo plėtros prielaidos remiantis pedagogų profesinėmis nuostatomis — 4. Muzikos mokyklų pedagogų profesinių nuostatų tyrimo metodika ir rezultatai: 4.1. Tyrimo metodologijos pagrindimas: 4.1.1. Diagnostinio tyrimo teorinis modelis ir tyrimo priemonės sudarymo kriterijai; 4.1.2. Tyrimo imties pagrindimas; 4.1.3. Statistinių ir kokybinių tyrimo metodų pagrindimas; 4.1.4. Diagnostinių skalių sudarymo metodika; 4.2. Muzikos mokyklų pedagogų profesinių nuostatų raiška: 4.2.1. Profesinės motyvacijos ugdymo procese raiška; 4.2.2. Nuostata dėl mokytojo ir mokinio kompetencijų plėtros; 4.2.3. Nuostata dėl muzikinio ugdymo turinio ir formų; 4.2.4. Nuostata dėl muzikinio ugdymo inovacijų; 4.2.5. Kompleksiniai profesinių nuostatų ryšiai ir jų įtaka ugdymo procesui — Apibendrinamosios išvados — Literatūra — Summary — 1 priedas — 2 priedas.
Summary / Abstract:

LTmoksliniame tyrime išreikšta ne tik kritiška nuomonė, bet argumentais pagrįstas vienas ar kitas edukacinės praktikos trūkumas ar reiškinio priežastis. Taigi viena iš diagnostinio tyrimo organizavimo prielaidų - galimai egzistuojanti muzikos pedagogų nuostatų, nuostatomis grindžiamos veiklos įtaka muzikinio ugdymo procesui. Samprotaujama, kad konstruktyvios kritikos vertas šiandienės edukacinės praktikos vaizdinys ir reali praktika galbūt susiformavo veikiami besireiškiančio profesinio nihilizmo, nepasitenkinimo profesija, per menkos empatijos ugdytiniui, pedocentrinės nuostatos ugdyme trūkumo, noro konkuruoti. Šiuolaikines paradigmas atitinkančio muzikinio ugdymo perspektyva sietą su pedagogų tobulinimusi, poreikiu įgyti naujų kompetencijų, palankumu inovacijoms - tai leistų ugdytiniui susitelkti į individualias preferencijas, o ugdymusi sieti su individualiais tikslais. Muzikos pedagogų profesinių nuostatų tyrimas - mokslinis bandymas į muzikinį ugdymą pažvelgti iš vidaus, per mokytojų požiūrio, profesinių idealų, vykdomos pedagoginės veiklos prizmę. Reikia konstatuoti, kad pastarasis mėginimas tiek moksline, tiek žmogiškąja prasme buvo nemenkas iššūkis ir rimtas išbandymas. Galbūt dėl to, kad tyrimai dėl mokyklų vidaus tvarkos, vadovų netolerancijos tyrėjams šiandienos muzikos mokykloje nėra įprastas, dažnas reiškinys. Šie tyrimai liudija nemažos dalies mokyklų uždarumą. Tai reiškia, kad tyrėjui įgyvendinti savo sumanymus gali būti nelengva, o gal ir apskritai neįmanoma.Atlikto anketinio muzikos pedagogų profesinių nuostatų tyrimo rezultatai, kurie išsamiai pristatomi monografijoje, leidžia teigti, kad pagrindinis tyrimo tikslas - išmatuoti vyraujančių nuostatų raiškos paplitimą - iš esmės įgyvendintas. Tyrimu pavyko nustatyti pedagoginių požiūrių - liberalaus ir konservatyvaus - konfrontaciją edukacinėje erdvėje (konstatuotas kiek intensyviau besireiškiantis konservatyvusis požiūris). Tai autorei leidžia ne tik atsakyti į klausimą, kodėl muzikinio ugdymo praktikoje dar gana daug kanonizuoto, struktūruoto mokymo, bet galbūt ir inspiruoti konkrečias šiandieninę pedagoginę realybę koreguojančias veiklas. Neatmestina, kad tikintis sparčių muzikinio ugdymo pokyčių, svarbus vaidmuo turėtų tekti busimųjų pedagogų studijų aukštojoje mokykloje kokybei. Jos turėtų būti praturtinamos šiandieninio mokymosi paradigmas atspindinčiu ugdymo turiniu, išryškinančiu šiuolaikinių mokymo teorijų vertę, skatinančiu tarpdisciplininio požiūrio plėtrą, tarpkultūrinės kompetencijos gilinimą. Studijų turinio, sutelkto tik į atlikimo meno pedagogiką, pasiūla hipotetiškai vertintina kaip potencialaus konservatyvaus požiūrio produkavimas, tolesnėje pedagoginėje praktikoje pasireikšiantis abejingumu ugdymo naujovėms, profesiniu uždarumu, perfekcijos siekiniais. Moksline sėkme laikytinas ir pedagogų nuostatų muzikinio ugdymo inovacijų požiūriu nustatymas. Tikėtina, kad gauti tyrimo rezultatai bus naudingi ir produktyviai taikomi praktiniame inovacijų diegimo procese: pedagogų išsakyta nuomonė leis į edukacinę praktiką įdiegti tik tas naujoves, kurios yra labiausiai priimtinos, aktualios ugdytiniams ir pačių pedagogų vertinamos pozityviai. [Iš Pratarmės]

ENThe problematics of the monograph research is revealed by formulating the following questions: 1) how do the features of the content of education provided in Lithuanian music schools change/remain unchanged when assessing those features through the aspect of the educational paradigm shift? 2) what professional attitudes of teachers in today’s training can we consider as predominant in regard to the factors of professional motivation? 3) how do professional attitudes of teachers manifest themselves in regard to the deepening of teacher / pupil competences? 4) what is the predominant expression of teachers’ professional attitudes in respect of the education content and forms used in education practice? 5) what professional attitudes of teachers in today’s training can we consider as predominant in respect of training innovations? 6) what are the most vivid statistical types of teachers, which operate in education practice, according to the expression of attitudes?.The aim of the research presented in this monograph is - professional attitudes of music school teachers, research goal - is to analyse the expression of the professional attitudes of music school teachers in the context of educational paradigm shift. The following objectives are formulated in the monograph: 1) to reveal the features of training in music schools across Lithuania through the aspect of philosophical, aesthetic, educational paradigm shifts; 2) to conceptualize the understanding of the concept of professional attitudes of music teachers on the basis of theoretical analysis of scientific literature; 3) to define hypothetically the indicators of professional attitudes of music school teachers and to prepare the instrument that will measure these attitudes; 4) to reveal the professional attitudes of music school teachers and sociodemographic factors that influence them on the basis of the results of statistical analysis; 5) to draw up the typology of music teachers who have educational practice according to the professional attitudes characteristic to teachers, to reveal the valency of these attitudes. [From the publication]

ISBN:
9786099567143
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/108957
Updated:
2024-07-04 17:29:18
Metrics:
Views: 14
Export: