LTŠiame straipsnyje analizuojamas Lietuvos jaunimo perėjimo iš švietimo sistemos į darbo rinką. Per pastaruosius dešimtmečius jaunimo situacija darbo rinkoje prastėja pasauliniu, regioniniu ar konkrečios šalies lygmeniu. Jaunimas yra viena labiausiai pažeidžiamų socialinių grupių darbo rinkoje. Šiame straipsnyje aptariama perėjimo iš švietimo sistemos į darbo rinką samprata bei teoriniai aspektai. Empirinėje analizėje naudojami Eurostat’o darbo jėgos tyrimo (Eurostat LFS) ir Lietuvos mokslininkų atlikto tyrimo ,,Lietuvos jaunimo perėjimas iš švietimo sistemos į darbo rinką: stebėsenos sistemos parengimas“ (2013) (TRANSMONITOR) duomenys. Straipsnyje aptariama jaunimo perėjimo iš švietimo sistemos į darbo rinką trukmė, dalyvavimo švietimo sistemoje ir darbo rinkoje tendencijos, nedirbančio, nesimokančio ir mokymuose nedalyvaujančio jaunimo situacija. Raktažodžiai: jaunimas, jaunimo perėjimas iš švietimo sistemos į darbo rinką, darbo rinka. [Iš leidinio]
ENThis article analyzes the transition of Lithuanian youth from education to the labor market. Over the past decades, the situation of young people in the labor market has deteriorated at the global, regional or country levels. Young people are one of the most vulnerable social groups in the labor market. This article discusses the concept and theoretical aspects of the transition from education to the labor market. For the empirical analysis the data of the Eurostat Labor Force Survey (Eurostat LFS) and the research carried out by Lithuanian researchers "The transition of Lithuanian youth from education system into the labor market: the system of monitoring" (2013) (TRANSMONITOR) were used. The length of the transition from education to the labor market, the trends of participation in the educational system and the labor market, the situation of young people that are not in employment, education and training were analysed. Keywords: youth, labour market, youth transition from education to the labour market. [From the publication]