Intelekto negalią turinčių mokinių fizinis pajėgumas negalios, lyties ir amžiaus aspektu

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Intelekto negalią turinčių mokinių fizinis pajėgumas negalios, lyties ir amžiaus aspektu
Alternative Title:
Intellectually disabed students‚ physical capacity in the aspects of disability, gender and age
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2014, Nr. 1 (41), p. 12-16
Keywords:
LT
Mokiniai / School students; Fizinis ugdymas / Physical education; Psichikos sveikata / Mental health.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojamas intelekto negalią turinčių mokinių bendras fizinis pajėgumas ir atskirų fizinių ypatybių rodikliai negalios, lyties ir amžiaus aspektais. Tyrime dalyvavo 35 specialiosios mokyklos mokiniai, turintys nežymią ir vidutinę intelekto negalią. Tiriamųjų amžius – nuo 9 iki 17 metų. Tyrimui naudotas C. Koehnnen ir U. Wieder (2000) fizinio pajėgumo testas. Testą sudarė 8 užduotys. Vertinant bendrą fizinį pajėgumą testų rezultatai buvo sumuojami, o siekiant nustatyti sutrikusio intelekto mokinių fizinių ypatybių rodiklius negalios, lyties ir amžiaus aspektu kiekviena testo užduotis vertinta atskirai. Nustatyta, jog bendras fizinis pajėgumas buvo geresnis nežymų intelekto sutrikimą turinčių mokinių, o lyginant mergaičių ir berniukų bendrą fizinį pajėgumą paaiškėjo, kad jis geresnis mergaičių, turinčių nežymią intelekto negalią. Vertinant bendrą fizinį pajėgumą pagal mokinių amžių nustatyta, kad 14–17 metų amžiaus mokinių fizinis pajėgumas geresnis, palyginti su 9–13 metų mokinių fiziniu pajėgumu. Taip pat pastebėta, kad negalia, lytis ir amžius turėjo skirtingą įtaką intelekto sutrikimų turinčių mokinių atskirų fizinių ypatybių rodikliams. Prasminiai žodžiai: intelekto negalia, fizinis pajėgumas, fizinės ypatybės. [Iš leidinio]

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/108254
Updated:
2024-06-02 20:33:23
Metrics:
Views: 4
Export: