LTJei yra „konstitucinė dimensija baudžiamojoje teisėje“ (Abramavičius, Jarašiūnas, 2004), tai analogiška dimensija Lietuvos teismų ir teisėjų savivaldoje ir savireguliacijoje pirmiausia turėtų būti siejama su 1992 m. Konstitucijoje nurodyta specialia įstatymo numatyta teisėjų institucija, t. y. Teismų įstatyme 2007–2023 m. sukonkretintos Teisėjų tarybos veiklos pagrindais ir jų konstitucinių aspektų doktrina. Be to, jei yra „modernybės filosofinis diskursas“ (Habermas, 2002), tai gali ir turėtų plėtotis tarpdisciplininis (finansinis teisinis ir politinis) diskursas dėl Teisėjų tarybos statuso modernybės stiprinimo, ypač biudžetinių asignavimų teismams planavimo ir koordinavimo būdų plėtimo aspektu. Teisėjų taryba įgijo išskirtinį konstitucinį statusą, kuriuo įsispraudė ar buvo įsprausta į ekstraordinarinę nešakinę konstitucinės teisės sistemą (Kūris, 2003) ir tarsi pasitraukė iš ordinarinės šakinės administracinės teisės sistemos bei joje įstatymais sukuriamų savivaldos formų notarų ar antstolių rūmų lygmeniu (Vitkutė, 2020), ne tiek dėl jai specialiai skirtų 1992 m. Konstitucijos pažodinių (eksplicitinių) nuostatų gausumo ar jų turinio išsamumo, kiek dėl jos teisinę padėtį sukonkretinusio Teismų įstatymo atitikties Konstitucijai išskirtinio išnagrinėjimo Konstituciniame Teisme 2006 m. gegužės pradžioje. Pagrindiniai žodžiai: Teisėjų taryba, teismų finansavimas, teisėjų atlyginimai, teismų savivalda, teismų nepriklausomumas, teisėjų paskyrimas, teisėjų atleidimas, apkalta teisėjui, Konstitucinis Teismas, valstybės biudžetas. [Iš straipsnio, p. 404]
ENThe constitutional consolidation and formal doctrinal development of the framework for the status of the Judicial Council in Lithuania is a reflection of the phenomena of the constitutional legal technique and the doctrinal activism of the Constitutional Court. No other institution referred to in the 1992 Constitution of Lithuania is so constitutionally abstract and so detailed in the doctrine of the Constitutional Court as the Judicial Council. The detail of the official concept of its composition, i.e. constitutionally justifiable (possible) and non-justifiable (impossible) members, which rejects the concept of a broader (politically inclusive) composition of the analogous institution referred to in Poland’s Constitution of 1997, can be viewed in a controversial way. This is important in relation to the aspects of a much more efficient coordination and consideration of the financing of the judiciary for the next year than is currently the case, as envisaged in the draft State budget law prepared by the Ministry of Finance and submitted by the Government to the Parliament (the Seimas).Such a draft, with the participation of the democratically empowered judges who guarantee the self-governance of the judiciary, could and should be more effectively coordinated and debated, and not in the Ministry of Finance or in the Government, but rather in the new Judicial Funding Council (or a differently named additional institution for the financial self-regulation of the judiciary) whose members would include not only judges, but also the relevant State politicians and civil servants (in particular, the Minister of Finance along with the Vice-Minister, and the chairpersons of at least two relevant committees of the Seimas), who, unfortunately, are constitutionally not allowed to be members of the Judicial Council under the Constitutional Court’s controversial strict (hard) jurisprudence in any situation. [Publisher annotation]