LTAiškinantis būdingiausius V. Norkutės ankstyvojo evoliucijos tarpsnio meninio stiliaus bruožus pirmiausia į akis krinta jos ryšys su simbolizmu ir M. K. Čiurlionio kūrybai būdingu simbolių, ženklų, metaforų slėpiningumu bei muzikalumo dvasios kupina poetika. Daugelis jos paveikslų yra persmelkti tikėjimo, kad už mus supančios materialios regimybės sluoksnio gyvuoja kita, gilesnė slėpininga dvasinė tikrovė, kuri pasiekiama intuityvios kontempliacijos keliu. Taip skleidžiasi ypatingas dailininkės kūrybos meditacinis pobūdis ir dėmesys sudvasintoms gamtos pasaulio formoms, jų simbolikai, ieškant adekvatesnių savo intravertiškų idėjų spalvinio ir koloritinio įkūnijimo. Svariausi V. Norkutės meniniai laimėjimai akvarelės srityje iš tikrųjų vienaip ar kitaip siejasi su dailininkės meninėje sąmonėje transformuotais gamtos pasaulio vaizdiniais. Kai tik ji savo kūrybinėje raiškoje pereina prie peizažų ir ypač augalijos ir paukščių motyvų vaizdavimo, tuomet, tarsi prabudusi iš snaudulio, panyra į kitokį, panašų į sąmonės nuskaidrėjimą primenantį gamtos pasaulio suvokimą. Šios subtiliai jaučiančios gamtos pasaulio apraiškų grožį dailininkės darbai, toldami nuo įprastinių kasdienybės temų, sušvinta ryškiomis gaivinančiomis suvokėjo dvasią spalvomis. Iš tikrųjų paveikta gamtmeldiškos Čiurlionio bei Rytų Azijos „gėlių ir paukščių“ žanro tradicijos kūrėjų pasaulėjautos V. Norkutė vis daugiau dėmesio skyrė spalvingoms akvarelėms, kuriose ilgainiui ryškėjo jos kūryboje įsivyraujantys jūros pakrančių, kalnų, gėlių, paukščių ir kiti gamtos pasaulio motyvai. [Iš straipsnio, p. 9]
ENNorkutė expressed herself in various fields of painting, graphics, design, and book illustration, but her most important achievements that showed up in the watercolour area are somehow related to the images of the natural world transformed inside the artist’s creative senses. As soon as she, in her artful expression, moves to the depiction of landscapes and especially the motifs of plants and birds, like awakened from somnolence, she dives into a different perception of the natural world resembling the clarification of senses. The works of this artist, who subtly feels the beauty of the manifestations of the natural world, are lit up with bright colours refreshing the spirit of the perceiver and moving away from the usual themes of mundane life. Indeed, Norkutė, who was influenced by the naturalistic worshipping worldview of Čiurlionis and East Asia’s creators of the ‘flower and bird’ genre tradition, paid more and more attention to flamboyant watercolours that praised the beauty of the natural world in which the motifs of the seashore, mountains, flowers, birds and another natural world gradually appeared and became dominant in her works. The most characteristic features of Norkutės artistic style are the perception of intimacy, poeticism, symbolism, and even esotericism of the natural world, attraction to the conciseness of artistic expression, and the conscious distancing from insignificant secondary details. Her artistic articulation is also featured by a departure from the materiality of the artistic imagery system of traditional oil painting, a tendency to the poeticism, ephemerality, and symbolic mystery of the artistic imagery system specific to Čiurlionis and East Asian ink painting tradition. Like the works of great Chinese and Japanese landscape painters, the artist’s watercolours radiate the idea of the integrity of man and nature. [Extract, p. 26]