Sėkmingas įtraukusis ugdymas: tvaraus ugdymo proceso modeliavimas

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knyga / Book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Sėkmingas įtraukusis ugdymas: tvaraus ugdymo proceso modeliavimas
Editors:
Galkienė, Alvyra, sudarymas [com]
Publication Data:
Kaunas : Vytauto Didžiojo universitetas, 2023.
Pages:
386 p
Notes:
Bibliografija prie skyrių.
Contents:
Pratarmė — I skyrius. UGDYMOSI TRANSFORMACIJOS COVID-19 PANDEMIJOS LAIKOTARPIU. 1.1. Emocinės mokinių būklės tyrimai COVID-19 pandemijos laikotarpiu / Julita Navaitienė — 1.2. Ugdymo proceso slinktys COVID-19 pandemijos laikotarpiu pasaulio patirties kontekstuose / Lina Miltenienė, Rita Melienė — 1.3. Ugdymosi patirtys COVID-19 pandemijos laikotarpiu Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje / Lina Kaminskienė, Alvyra Galkienė, Ilze Ivanova, Maile Käsper — 1.4. IKT tyrimai COVID-19 pandemijos laikotarpiu: priemonės ugdymo proceso modeliavimui ir pastoliavimui / Judita Kasperiūnienė, Natalija Ignatova — 1.5. IKT technologijų, prisidedančių prie ugdymo gerinimo, naudojimas: nuotolinis ir kontaktinis ugdymas / Judita Kasperiūnienė, Natalija Ignatova — 1.6. Ugdymo prieigų teorinis aktualizavimas: tradicinis ir įtraukusis ugdymas, taikant universalaus dizaino mokymuisi prieigą / Alvyra Galkienė, Ona Monkevičienė — II skyrius. MOKINIŲ PATIRIAMŲ EMOCINIŲ BEI EDUKACINIŲ SUNKUMŲ IR JŲ ĮVEIKOS TYRIMO METODOLOGIJA. 2.1. Tyrimo dizainas / Ona Monkevičienė, Aušra Rutkienė, Natalija Ignatova, Judita Kasperiūnienė, Lina Miltenienė, Alvyra Galkienė — III skyrius. TVARAUS ĮTRAUKIOJO UGDYMO MODELIAVIMO VEIKSNIAI: COVID-19 PANDEMIJOS PATIRTYS. 3.1. Pirmasis įtraukiojo ugdymo tvarumo veiksnys. Emociškai saugios ugdymo aplinkos kūrimas: 3.1.1. Mokinių patiriami emociniai sunkumai, trukdantys aktyviam dalyvavimui mokymosi procese; 3.1.2. Aktyviam mokinių dalyvavimui palankios emocinės mokymosi aplinkos kūrimo patirtys / Julita Navaitienė — 3.2. Antrasis įtraukiojo ugdymo tvarumo veiksnys. Sėkmingas mokymasis bendrame procese, eliminuojant mokymosi barjerus: 3.2.1. Mokinių įsitraukimo ir dalyvavimo bendrame mokymosi procese barjerai / Lina Miltenienė, Rita Melienė; 3.2.2. Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, dalyvavimui ugdymosi procese trukdantys barjerai / Lina Miltenienė, Rita Melienė;3.2.3. Mokymosi sunkumų turinčių mokinių atsitraukimo fenomenas ir jį provokuojantys veiksniai: mokytojų ir mokinių perspektywa / Ona Monkevičienė, Alvyra Galkienė; 3.2.4. Edukacinės pagalbos mokiniams organizavimas: nuotolinio mokymosi patirtys / Alvyra Galkienė, Ona Monkevičienė; 3.2.5. Įtraukiojo ugdymo organizavimas, taikant UDM principus: mokytojų patirtys / Alvyra Galkienė, Ona Monkevičienė — 3.3. Trečiasis įtraukiojo ugdymo tvarumo veiksnys. E. įtraukties modeliavimas, kuriant ugdymo aplinką be barjerų: 3.3.1. Skaitmeninės įtraukties barjerai, trukdantys siekti visaverčio nuotolinio mokymosi; 3.3.2. Mokyklos ir mokytojų sprendimai, didinantys skaitmeninę įtrauktį; 3.3.3. Verslo atstovų požiūris į įtraukiai mokymosi aplinkai reikalingų IKT priemonių adaptavimą, kūrimą ir taikomos praktikos / Natalija Ignatova, Judita Kasperiūnienė — IV skyrius. UGDYMO PROCESO ĮTRAUKTĮ DIDINANČIŲ VEIKSNIŲ POVEIKIS MOKINIŲ, PATIRIANČIŲ MOKYMOSI SUNKUMŲ, PASIEKIMAS COVID-19 SĄLYGOMIS: LIETUVA, LATVIJA, ESTIJA : 4.1. Mokytojų požiūris į mokymosi sunkumų patiriančių mokinių pasiekimus mokantis kontaktiniu ir nuotoliniu būdu COVID-19 kontekste; 4.2. Tradicinio mokymo ir įtraukiojo mokymosi organizavimo prieigų veiksmingumas, siekiant mokinių pasiekimų atitikties jų gebėjimams kontaktinio ir nuotolinio ugdymo sąlygomis; 4.3. Įtraukiojo ugdymo proceso modeliavimo latentiniai faktoriai; 4.4. Įtraukiojo ugdymo modeliavimo latentinių faktorių poveikis mokymosi sunkumų turinčių mokinių pasiekimams kontaktinio ir nuotolinio mokymosi sąlygomis / Ona Monkevičienė, Alvyra Galkienė, Lina Kaminskienė, Ričardas Krikštolaitis —V skyrius. VEIKSMINGŲ SPRENDIMŲ EMOCINIŲ IR EDUKACINIŲ SUNKUMŲ ĮVEIKAI ATRADIMAI MOKYKLOSE. 5.1. Ugdymo galimybių sukūrimas intelekto sutrikimą turinčio vaiko įtraukčiai bendrojo ugdymo aštuntos klasės pamokose / Alvyra Galkienė, Ona Monkevičienė — 5.2. Istorijos pamokos atvejis, kai klasėje mokosi įvairių poreikių turintys mokiniai / Lina Miltenienė — 5.3. Lietuvių kalbos pamokos atvejis, kai dauguma mokinių klasėje turi individualių ugdymosi poreikių / Rita Melienė — 5.4. Integralių ir įtraukių edukacinių projektų taikymo praktikos / Ignatova Natalija — 5.5. Įtraukiojo mokymosi diena rajono mokyklos 8 klasėje / Judita Kasperiūnienė — TYRIMO REZULTATŲ APIBENDRINIMAS IR DISKUSIJA: tvaraus įtraukiojo ugdymo modeliavimo veiksniai / Alvyra Galkienė, Ona Monkevičienė, Lina Kaminskienė — IŠVADOS / Ona Monkevičienė, Alvyra Galkienė, Lina Kaminskienė — REKOMENDACIJOS — PRIEDAI.
Summary / Abstract:

LTŠioje studijoje analizuojami procesai „tektoniniame“ socioedukacinės tikrovės lūžyje, kai Covid-19 pandemijos sąlygomis ugdymo(si) ir tarpasmeninės mokytojų, mokinių bei jų tėvų sąveikos persikėlė į virtualią erdvę, provokuodamos iššūkius ir aktyvias jų sprendimo paieškas. Atskleidžiami Lietuvos mokyklų ugdymo praktikose egzistuojantys barjerai, kurie trukdo mokiniams gerai jaustis mokykloje, visavertiškai dalyvauti mokymosi procesuose ir siekti optimalių, asmenines galimybes atitinkančių mokymosi rezultatų. Svarbiausia, šiame lūžyje identifikuoti ir knygoje analizuojami ugdymo tvarumą kritinėmis švietimo sąlygomis užtikrinantys veiksniai, kurie tampa veiksmingo įtraukaus ugdymo modeliavimo pagrindu ir įprastomis sąlygomis. Jų efektyvumą ir teigiamą poveikį visų mokinių pasiekimams nuotolinio ir kontaktinio mokymosi metu patvirtina tyrimo, vykdyto Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje, rezultatai. Leidinyje idėjų ugdymo praktikos vystymui suras mokytojai, studentai ir mokslininkai. [Leidėjo anotacija]

DOI:
10.7220/9786094675706
ISBN:
9786094675690; 9786094675706
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/107397
Updated:
2024-04-22 16:18:22
Metrics:
Views: 94    Downloads: 27
Export: