LTAtkūrus valstybingumą, viena esminių specialiojo ugdymo raiškos krypčių tampa humaniškas ir abipuse pagarba grindžiamas pedagoginio santykio formavimas bei kompleksinis vaiko rengimas gyvenimui. Šio tyrimo tikslas – atkleisti specialiojo pedagogo socialinių nuostatų specifiškumą ir jų taikymą pedagoginei sąveikai bei specialiosios mokyklos mokinių mokyklinei socializacijai. Tyrimo rezultatai parodė, jog palankias ir nepalankias socialines nuostatas turinčius specialiuosius pedagogus pedagoginės sąveikos aspektu labiausiai skiria individualizuotas bendravimas su mokiniais. Šių pedagogų pamokose verbalinis elgesys yra neadekvatus. Tyrimas atskleidė, kad šių pedagogų socialinės nuostatos susiję su pedagoginės sąveikos specialiosios mokyklos klasėje bei su sutrikusio intelekto vaikų mokyklinės socializacijos kokybe.
ENAfter restoration of the statehood, a humane and respect-based formation of the pedagogic attitude as well as multifaceted preparation of a child for life has become the key trend of special education. The aim of this research was to reveal specificity of attitudes of a special pedagogue and their application in pedagogic relations as well as for scholastic socialization of special school pupils. The research results provided that from the pedagogical point of view special pedagogues with positive and negative social views are mostly distinguished by individualized interaction with pupils. In lessons of these pedagogues, verbal behaviour is inadequate. The research revealed that attitudes of these pedagogues are related to quality of pedagogical interaction in a class of a special school and scholastic socialization of children with intellect disorders.