Ekspertinės švietimo institucijos Lietuvoje: Vyriausybės strateginės analizės centro (STRATA) indėlis formuojant nacionalinę švietimo politiką

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Ekspertinės švietimo institucijos Lietuvoje: Vyriausybės strateginės analizės centro (STRATA) indėlis formuojant nacionalinę švietimo politiką
Alternative Title:
Expert educational institutions in Lithuania: contribution of the Government Strategic Analysis Centre (STRATA) to developing the national education policy
In the Journal:
Aktualu rytoj [Relevant tomorrow]. 2021, 1 (20), p. 8-33
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjamas santykis tarp tikslingai kuriamos Lietuvos švietimo sistemos ir vienos iš Lietuvos ekspertinių švietimo institucijų – Vyriausybės strateginės analizės centro (STRATA). STRATA yra seniai švietimo politikos lauke ekspertines išvadas (rekomendacijas) teikianti organizacija, nūdien dar labiau plečianti veiklą. Tokių Lietuvoje veikiančių, sprendimų priėmėjams tyrimais grįstą informaciją teikiančių institutų veiklos poveikis iki šiol nenagrinėtas. Faktiniai 2018–2020 m. švietimo lauke įgyvendinti politikos pokyčiai straipsnyje lyginami su STRATA darbais, siekiant įvertinti šiuos aspektus: pirma, kokia apimtimi, kurie sprendimų priėmėjai, kokiais tikslais naudojasi STRATA produkcija; antra, kokį poveikį faktiniam politikos formavimo procesui turi STRATA nudirbtas darbas. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad STRATA indėlis į švietimo politikos sprendimų genezę menkas. Dažniausiai naudojamasi pirminiais STRATA surinktais ir apdorotais duomenimis, bet ne STRATA daromomis išvadomis ar rekomendacijomis. Atlikta analizė laikytina išeities tašku platesnei diskusijai dėl viešaisiais asignavimais finansuojamų ekspertinių analitinių centrų indėlio Lietuvos viešojo politinio gyvenimo procese. Reikšminiai žodžiai: įstatymų leidyba, Lietuvos švietimo sistema, informacinis aprūpinimas, ekspertinės institucijos, STRATA. [Iš leidinio]

ENThe article elaborates on the relationship between the target-oriented education system of Lithuania and one of the Lithuanian expert educational institutions, Government Strategic Analysis Centre (STRATA). STRATA is an organisation which has long been offering expert conclusions (recommendations) in the field of education policy. Up to date, there has been no investigation of the impact of institutions in Lithuania which present research-based information to decision makers. The authors compares changes within educational policy implemented in 2018– 2020 with undertakings of STRATA with the purpose to evaluate the following aspects: first, to what extent, which decision makers, and for what purposes were using STRATA products; and second, what impact the STRATA products have had on the actual policy-making process. The research results showed that STRATA’s contribution to the genesis of education policy decisions is insignificant. It is the initial data gathered by STRATA rather than its conclusions or recommendations that are generally used. The analysis that has been done could be considered a starting point for further discussion regarding the contribution of expert analytical centres financed from public funds to the process of Lithuania’s public political life. Keywords: legislation, Lithuanian education policy, information services, expert institutions, STRATA. [From the publication]

DOI:
10.51740/RT.1.20.1
ISSN:
2669-2899
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/106886
Updated:
2024-03-29 17:46:02
Metrics:
Views: 13
Export: