LTDispozicija, arba retorinė kompozicija, tiria ir vertikalųjį, ir horizontalųjį diskurso lygmenis. Dispozicinės topikos – pastovių diskurso kompozicijos modelių – analizė svarbi ir prasminga siekiant numatyti ir įvertinti potencialų diskurso efektyvumą, paveikumą. Paveikiųjų diskursų kompozicijos tyrimai dažniausiai telkiasi ties komercinių reklamų analize, politinės reklamos dispozicija kol kas menkiau aptarta sritis. Straipsnyje pristatomo tyrimo tikslas – dispozicinės politinės reklamos topikos analizė. Siekiama nustatyti ir iškleisti būdinguosius retorinės kompozicijos topus, pateikti charakteringų pavyzdžių. Dispozicinės topika tirta taikant retorikos mokslo kategorijas bei retorinės ir kontentinės (turinio) analizės metodus. Dispozicinės topikos tyrimas atskleidžia, jog politinės reklamos kompozicija retai yra išplėtota, dažniau dėl tam tikrų kūrybinių sprendimų – siekiant ekspresijos, įspūdžio – realizuojamas stipriai redukuotas modelis. Neretai praleistų dėmenų funkciją perima vaizdiniai diskurso elementai, jie funkcionuoja kaip savarankiška kompozicijos dalis, negana to, politinėje reklamoje politiko portretas yra reklamos šerdis, pagrindinis struktūrinis komponentas. Politinė reklama vertintina kaip argumentacinis diskursas: visi reklamos kompozicijos topai – tiek verbaliniai, tiek vizualiniai – glaudžiai susiję su argumentacija ir skatinimu, todėl bendrąja prasme gali būti laikomi sudėtiniais argumentacijos elementais. Raktiniai žodžiai: retorika, dispozicija, topika, politinė reklama. [Iš leidinio]