LTŠio tyrimo tikslas – nustatyti, koks yra mūsų šalies sveikatos priežiūros paslaugas vaikams teikiančių specialistų požiūris į įvairaus amžiaus vaikų naudojimąsi ekranais ir jo poveikį vaikų fizinei bei psichikos sveikatai. Tyrimo medžiaga ir metodai. Tyrimo metu apklausta 410 su vaikais dirbančių sveikatos priežiūros specialistų (94,4 proc. moterų, n = 387). Anketą sudarė klausimai apie specialistų požiūrį į vaikų naudojimąsi ekranais, susidūrimą su šia problema praktiniame darbe, rekomendacijų teikimo patirtį, taip pat tyrimo dalyvių sociodemografines charakteristikas. Rezultatai ir išvados. Daugumos sveikatos priežiūros specialistų (90 proc.) įvardijama perteklinio vaikų naudojimosi ekranais trukmė atitinka kitų šalių pateiktus duomenis: ikimokyklinio amžiaus (2–5 m.) vaikams pertekline laikytina daugiau nei 1 val., pradinio mokyklinio amžiaus (6–10 m.) vaikams – daugiau nei 2 val., o paaugliams (11–14 m.) – daugiau nei 3 val. Ekranus turinčių prietaisų naudojimą specialistai vertina kaip galintį turėti neigiamos įtakos vaikų sveikatai ir savijautai. Su perteklinio vaikų naudojimosi ekranais problema dažnai arba labai dažnai susiduria du trečdaliai specialistų (67 proc.). Jų manymu, tėvai ir ypač vaikai labiau nesilaiko negu laikosi jiems teikiamų rekomendacijų dėl naudojimosi ekranais trukmės ir įpročių. Svarbu, kad sveikatos priežiūros specialistai ne tik domėtųsi vaikų naudojimosi ekranais trukme ir įpročiais, bet ir aktyviai bei veiksmingai padėtų juos koreguoti. Reikšminiai žodžiai: vaikai, perteklinis naudojimasis ekranais, vaikų sveikata, sveikatos priežiūros specialistai. [Iš leidinio]
ENThe purpose of this study is to determine the attitudes of Lithuanian specialists who provide health care services to children towards the use of screens by children of various ages and the impact of this use on their physical and mental health. Materials and methods. During the research, 410 healthcare professionals who work with children were interviewed (94.4 % were women, n = 387). The questionnaire consisted of questions about the attitude of specialists towards the use of children‘s screens, encountering this problem in practical work, the experience of providing recommendations, and the sociodemographic characteristics of the research participants. Results and conclusions. Most health care professionals (90 %) say that the duration of excessive screen use by children corresponds to the data provided by other countries: more than 1 hour is considered excessive for children of preschool age (2-5 years), for children of primary school age (6-10 years) – more than 2 hours, and for teenagers (11-14 years) – more than 3 hours. Specialists assess the use of screen technologies as potentially having a negative impact on children‘s health and well-being. Two-thirds of specialists (67 %) often or very often face the problem of excessive use by children. In their opinion, parents and especially children do not comply more than they do with the recommendations given to them about the duration and habits of using screens. It is important that healthcare professionals not only take an interest in children‘s screen time and habits, but also actively and effectively help to correct them. Keywords: children; excessive use of screens; health care providers; child health. [From the publication]