Feminist methodologies for gender studies teaching: cross-case analysis of practical applications in three universities

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Feminist methodologies for gender studies teaching: cross-case analysis of practical applications in three universities
Alternative Title:
Feministinės dėstymo metodologijos lyčių studijose: kryžminė praktinio taikymo trijuose universitetuose analizė
In the Journal:
Information and media. 2023, t. 98, p. 53-69
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje aptariama tarpasmeninė komunikacija lyčių studijose, ją lyginant su feministinės pedagogikos principais 3 universitetuose: Siodertiorno universitete Švedijoje, Novgorodo valstybiniame universitete Rusijoje ir Vilniaus universitete Lietuvoje. Straipsnyje siekiama, pirma, palyginti, kaip naudojamos feministinės metodologijos dėstant lyčių studijų kursus pirmos pakopos studentėms (-ams) sukryžminant lyginamus atvejus. Antra, straipsnyje siekiama pateikti siūlymus, kaip toliau plėtoti lyčių studijų dėstymą 3 šalyse. Straipsnyje pristatoma mokslinė diskusija apie feministines pedagogikas, identifikuotos analizuojamo lauko charaktristikos ir trijų empirinių atvejų palyginimas. Remiantis kokybine feministine tyrimo metodologija paremta analize, straipsnyje daroma išvada, kad nors lyginti atvejai veikia skirtinguose kontekstuose, naudojamos dėstymo metodologijos turi panašumų. T. y. visuose 3 universitetuose dėstymo metodai fokusuojami į studenčių (-tų) patirtis ir skirtumus, dėstytojų reflektyvumą, darbą mažomis grupėmis akcentuojant bendruomenės kūrimą ir įgalinimą. Apibendrinant aptariami šie dėstymo ypatumai ir pasiūlomi galimi sprendimai, kaip plėtoti tarpasmeninę komunikaciją lyčių studijų kursuose. Pagrindiniai žodžiai: feministinės metodologijos; mokymas lyčių studijose; aukštasis mokslas; kryžminė atvejų analizė. [Iš leidinio]

ENIn this article interpersonal communication in Gender Studies teaching is mapped and compared in feminist pedagogy in three universities: Södertörn University in Sweden, Novgorod State University in Russia and Vilnius University in Lithuania. The aim of this article is, first, to compare the uses of feminist methodologies in teaching during the first semester undergraduate Gender Studies courses in a cross-case comparison. And secondly, to suggest developments needed to pursue teaching in Gender Studies in the three countries. Scholarly discussions about feminist pedagogies are accounted for and characteristics from the field are identified and compared in the three empirical cases. The article further draws on qualitative feminist methodology and concludes that while the contexts investigated are different, the methodologies used have similarities. In all three universities the teaching methods focus on students’ experiences and differences, teacher’s reflexivity, working in smaller groups, highlighting community building and empowerment. In the conclusion these teaching holdings are discussed, and further development of interpersonal communication in Gender Studies teaching is suggested. Keywords: Feminist methodologies; Gender studies teaching; Higher education; Cross-case comparison. [From the publication]

DOI:
10.15388/Im.2023.98.62
ISSN:
2783-6207
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/106482
Updated:
2024-03-11 22:40:06
Metrics:
Views: 11
Export: