LTJaponizmo įtaka Mikalojaus Konstantino Čiurlionio (1875-1911), jo amžininkų ir Europos tapytojų impresionistų tapybai trumpai tyrinėjama nuo 2011 m., dažnai minima dabartinio autoriaus straipsniuose. Šiame straipsnyje pirmiausia apžvelgiama japonizmo įtaka Čiurlionio paveikslų serijai Pavasario sonata, kuri, matyt, kilusi iš japonų ukiyo-e, medžio blokelių estampų ir Nikuhitsu-ga, originalių japonų paveikslų Felikso Jasieriskio kolekcijoje, kurią Čiurlionis tikriausiai matė būdamas Lenkijoje. Be to, kadangi šie paveikslai „Allegro“, „Andante", „Scherzo“ ir „Finale" turi muzikinius pavadinimus, straipsnyje svarstoma, kodėl jis nusprendė savo paveikslams suteikti muzikinius pavadinimus, ir apie tų pavadinimų ryšį su paveikslo kompozicija, taip pat juose randamus muzikinius elementus. Raktažodžiai: Čiurlionis, Whistleris, Landsbergis, Hokusai, Hiroshige, ukiyo-e, Japonizmas. [Iš leidinio]
ENThe influence of Japonisme on the paintings of Mikalojus Konstantinas Čiurlionis (1875-1911), his contemporaries, and European Impressionist painters has been briefly researched since 2011 and has been mentioned frequently in articles by the present author. This article first reconsiders the influence of Japonisme on a series of paintings by Čiurlionis, Sonata of the Spring, which apparently derive from the Japanese ukiyo-e, woodblock prints and Nikuhitsu-ga,Japanese original paintings in the Feliks Jasieński collection, which Čiurlionis most likely saw during his stay in Poland. Next, since these paintings “Allegro”, “Andante”, “Scherzo”, and “Finale” have musical titles, the article considers why he decided to give musical titles to his paintings, and the relationship between those titles and the composition of the paintings as well as the musical elements found in them. Keywords: Čiurlionis, Whistler, Landsbergis, Hokusai, Hiroshige, ukiyo-e, Japonisme. [From the publication]