LTStraipsnyje kritiškai analizuojama analitinėje estetikoje vyraujanti estetinių savybių samprata. Daugelis jos šalininkų laikosi nuomonės, kad estetinės savybės yra percepcinės, vertybiškai reikšmingos, tretinės ar percepcinių savybių saistomos ir jas integruojančios (supervenient, etnergent') savybės (G. Hermeren). Silpniausia tokios sampratos ypatybė yra jos polinkis estetinius reiškinius aiškinti vadovaujantis pozityvistiniam, scientistiniam bei objektyvistiniam požiūriui j tikrovės reiškinius būdingomis nuostatomis. Straipsnyje ryškinamas alternatyvus, t. y. interpretacinis ar semantinis, požiūris į estetinius reiškinius. Jis skatina dėmesį sutelkti į estetiškai suvokiamų reiškinių interpretacijos vyksmą ir ypač į semantinį jame besireiškiančios asmens patirties matmenį. Raktažodžiai: interpretacija, semantika, estetinės savybės, patirtis, patyrimas, analitinė estetika, prasmė. [Iš leidinio]
ENA conception of aesthetic properties or qualities which prevails in contemporary analytic aesthetics is subjected to critical investigation in the article. Many partisans of the conception share the opinion that the aesthetic properties are perceivable, value-relevant, tertiary or supervenient, emergent qualities (G. Hermeren). A weak point of the conception consists, mainly, in its tendency to treat aesthetic phenomena in a, rather, positivistic, scientistic, and objectivistic manner. The article contains a short description of an alternative, i. e. interpretive or semantic, approach to the aesthetic phenomena. According to it one can achieve a proper explanation of the aesthetic phenomena provided due attention is paid to the act of interpretation of aesthetic phenomena and, particularly, to semantic dimension of person’s experience taking place in the process of interpretation. Keywords: interpretation, semantics, aesthetic properties, experience, analytic aesthetics, meaning. [From the publication p. 526]