LTOrganizacinės kultūros kontekste organizacijoms, siekiančioms būti adaptyviomis, ugdyti adaptyvumą, kasdienėje veikloje tampa svarbu ieškoti sprendimų, kaip sistemiškai organizacijoje prisitaikyti nuolat kintamomis sąlygomis ir tapti labiau adaptyviomis. Tačiau tai nėra lengva ir yra problemiška, nes adaptyvumas ugdymo įstaigose yra sisteminis ir vienas iš organizacinės kultūros procesų. Todėl straipsnio tikslas – remiantis tarptautiniu mastu pripažintu Denison organizacinės kultūros instrumentu (angl. Denison Organizational Culture Survey (DOCS) atskleisti adaptyvumo charakteristikos ir ją sudarančių rodiklių (pokyčių įgyvendinimo, organizacinio mokymosi, požiūrio į klientus) raišką tiriant organizacinę kultūrą bendrojo ugdymo mokyklose. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad Lietuvos ugdymo įstaigose skiriama daug dėmesio organizaciniam mokymui, tačiau kyla iššūkių pokyčių įgyvendinimo ir požiūrio į klientus organizacinės kultūros srityse. Pagrindiniai žodžiai: organizacinė kultūra, adaptyvumas, pokyčių įgyvendinimas, organizacinis mokymasis, požiūris į klientus. [Iš leidinio]
ENIn the context of organizational culture, in order for organizations to be adaptive, to develop adaptability in daily activities, it becomes important to look for solutions on how to systematically adapt to constantly changing conditions in the organization and help organizations to become more adaptive. However, it is not easy, and it becomes a problem, because adaptability in educational institutions is systemic and it is one of the processes of organizational culture. Therefore, the aim of the article is to reveal the expression of the trait of adaptability and its constituent indicators (creating change, organizational learning and customer focus) in the study of organizational culture in general education schools based on the internationally recognized Denison Organizational Culture Survey (DOCS). The results of the study revealed that educational institutions of Lithuania pay great attention to organizational learning, however, there are challenges in the creating change and customer focus fields of organizational culture. Keywords: organizational culture, adaptability, creating change, organizational learning, customer focus. [From the publication]