LTStraipsnyje išanalizuota psichikos sveikatos samprata, atskleistas psichikos sveikatos sutrikimų poveikis mokinių sveikatai ir akademiniams pasiekimams. Penkiose Kelmės rajono gimnazijose atlikta 11-12 klasių moksleivių anoniminė anketinė apklausa, siekiant įvertinti mokyklose taikomų psichikos sveikatos stiprinimo ir prevencinių veiklų pobūdį, formas, veiklų patrauklumą informacijos naudingumą mokinių atžvilgiu. Atlikus tyrimą paaiškėjo, jog mokiniai teigiamai vertina mokyklose taikomas psichikos sveikatos stiprinimo ir prevencinių priemonių veiklas, kurios dažniausiai nukreiptos į psichotropinių medžiagų vartojimo, patyčių prevencijos, smurto valdymo, lyties tapatumo ir lytiškumo tematikas. Taip pat nustatyta, jog mieste gyvenantys moksleiviai geriau vertina visuomenės sveikatos specialisto veiklą lyginant su kaimo vietovėse gyvenančiais moksleiviais. Merginos statistiškai reikšmingai geriau vertina taikomų psichikos sveikatos stiprinimo veiklų naudingumą, informacijos ir veiklų pobūdžio patrauklumą lyginant su vaikinais. Reikšminiai žodžiai: psichikos sveikata, psichikos ligos, sveikatos stiprinimas, prevencinės veiklos. [Iš leidinio]
ENThe article analyzes the concept of mental health and reveals the impact of mental health disorders on students' health and academic achievement. An anonymous questionnaire survey of 11th - 12th grade students was conducted in five gymnasiums of Kelmė district in order to assess the nature and forms of mental health promotion and prevention activities applied in schools, the attractiveness of activities and the usefulness of information for students. The survey found that students have a positive view of mental health promotion and prevention activities in schools, which focus on the use of psychotropic substances, bullying prevention, violence management, gender identity and sexuality. It was also found that students living in urban areas evaluate the activities of a public health specialist better than students living in rural areas. Girls statistically significantly better evaluate the usefulness of the applied mental health promotion activities, the attractiveness of information and the nature of the activities compared to boys. Keywords: mental health, mental illness, health promotion, preventive activities. [From the publication]