Soft skills empowering for a successful career in tourism administration

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Soft skills empowering for a successful career in tourism administration
In the Journal:
Tiltai [Bridges] [Brücken]. 2023, Nr. 2 (91), p. 88-104
Keywords:
LT
Turizmas / Tourism; Darbo rinka / Labour market; Karjera / Career; Sveikatos priežiūra / Health care.
Summary / Abstract:

LTŠiuo metu darbdaviai pirmiausia akcentuoja darbuotojų asmeninių ir socialinių savybių svarbą, mažiau dėmesio skirdami profesiniams ir verslo įgūdžiams. Tuo tarpu darbuotojai savo stipriosiomis pusėmis paprastai laiko profesines žinias ir įgūdžius, mažiau dėmesio skirdami asmeninių savybių ugdymui. Tyrimo tikslas – palyginti darbdavių darbo skelbimuose į turizmo administratoriaus pareigas dažniausia nurodomus socialinius emocinius (angl. soft skills) gebėjimus su būsimų darbuotojų – Turizmo administravimo studijų programos studentų turimais socialiniais emociniais gebėjimais. Siekdami nustatyti darbdavių lūkesčius, išanalizavome 2019–2021 metais Užimtumo tarnybos svetainėje patalpintus darbo skelbimus į turizmo administratoriaus pareigas. Siekiant nustatyti studentų nuomonę, 2021 m. atlikta turizmo administravimą studijuojančių aukštųjų mokyklų studentų anketinė apklausa raštu. Lyginamoji studentų nuomonių ir darbdavių lūkesčių analizė atskleidė, kad darbdavių lūkesčiai ir būsimų darbuotojų nuomonės dėl darbuotojų gebėjimų, ypač asmeninių ar socialinių emocinių, ne visada sutampa. Pandemijos poveikis sukūrė paradoksalią situaciją darbo rinkoje: iki pandemijos vis daugiau dėmesio buvo skiriama darbuotojų socialiniams emociniams gebėjimams, o pasaulyje po pandemijos ir dirbant hibridiniu būdu ne visi asmeniniai įgūdžiai išlieka svarbūs. Pagrindiniai žodžiai: administravimas, karjera, socialiniai emociniai įgūdžiai, turizmas. [Iš leidinio]

ENEmployers currently emphasise primarily the importance of the personal and social characteristics of employees, and focus less on their professional and business skills. Contrarily, employees often consider deep professional knowledge and skills to be their key strengths, and pay little attention to personal growth and the development of personal characteristics. The aim of the research is to compare the soft skills most frequently required by potential employers in job advertisements for the position of administrator to the employee soft skills predominantly identified by the students on the Tourism Administration course. A study designed to identify employer expectations was conducted in 2019 and 2021. In order to determine the opinions of students in 2021, a written questionnaire survey of higher education students on the Tourism Administration course was conducted. The analysis of the opinions of students, and an examination of employer expectations, demonstrate that employer expectations regarding the skills of potential employees, especially personal or soft skills, and student opinions, do not always match. The impact of the pandemic created a paradoxical situation in the labour market: before the pandemic, progressively more attention was being paid to employees’ soft skills; in the post-pandemic world and working in a hybrid way in the labour market, not all personal skills remain important. Key words: administration, career, soft skills, tourism. [From the publication]

DOI:
10.15181/tbb.v91i2.2555
ISSN:
1392-3137; 2351-6569
Related Publications:
Factors influencing student choice in higher education / Rasa Grigolienė, Raimonda Tamoševičienė. Vadyba. 2020, Nr. 1 (36), p. 33-38.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/106028
Updated:
2023-12-26 20:50:17
Metrics:
Views: 9
Export: