LTŠiame straipsnyje nagrinėjamas vaikų ir jaunimo dalyvavimo politikoje efektyvumas, pasitelkiant projekto „Youth4Change“ atvejo analizę. Tyrime taikomos veiklos tyrimo dalyvaujant ir projekto „Pilietis“ metodikos, siekiant ištirti projekto poveikį jaunimo įgalinimui ir politiniam įsitraukimui. Projektu siekiama papildyti modelį, įgalinantį jaunimą dalyvauti vietos sprendimų priėmimo procesuose ir skatinti geriausią jaunimo dalyvavimo vietos ir savivaldybių politikoje praktiką. Straipsnyje pabrėžiama jaunimo dalyvavimo politikoje svarba kuriant įtraukesnę ir demokratiškesnę visuomenę, o tyrimo išvados pristatomos kaip projekto „Youth4Change“ poveikis. Projekto hipotezė yra ta, kad pasirinktas metodinis požiūris turės teigiamos įtakos jaunimo įgalinimui, politiniam įsitraukimui ir padidins dalyvavimą bei įtaką vietos politikos formavimui. Tai detaliai patikrinta 15–19 m. amžiaus grupėje, atsižvelgiant į jos galimą įtaką vietos savivaldybei. Remiantis jaunimo įgalinimo ir įtraukimo į vietos ir regioninės politikos formavimą modeliais, „Youth4Change“ skatina jaunimą daryti įtaką ir pataria vietos savivaldybės atstovams, kaip įgyvendinti kaimo vietovių jaunimo idėjas. Esminiai žodžiai: vaikų ir jaunimo dalyvavimas, įgalinimas, pozityvūs pokyčiai, veiklos tyrimas dalyvaujant, projektas „Pilietis“. [Iš leidinio]
ENThis paper examines the effectiveness of children and youth participation in politics through the case study of the “Youth4Change” project. The study uses a Participatory Action Research and “Project Citizen” methodologies to explore the impact of the project on youth empowerment and political engagement. The project aims to add to a model empowering young people to participate in local decision-making processes and promote best practices for youth participation in local and municipal politics. The article highlights the importance of youth participation in politics for building a more inclusive and democratic society and presents the findings of the study as the impact of the “Youth4Change” project. The hypothesis of the project is that the chosen methodological approach will have a positive impact on youth empowerment, political engagement and increased participation and influence on local policymaking. This is particularly tested for a group aged 15–19 years and in relation to its potential influence on a local municipality. Inspired by several models for engagement of vulnerable and general youth in local and regional policymaking, the “Youth4Change” trains the youth to influence and advises a local municipality partner on models to seek advice from youth in the rural region. Keywords: children and youth participation, empowerment, positive change, participatory action Research, project “Citizen”. [From the publication]