Švietimo darbuotojų tobulinimas, siekiant pilietinės brandos ir migrantų integracijos

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Švietimo darbuotojų tobulinimas, siekiant pilietinės brandos ir migrantų integracijos
Alternative Title:
Developing educators for civic maturity and migrant integration
In the Journal:
Socialinis ugdymas [Social Education]. 2023, Nr. 1 (59), p. 52-67
Summary / Abstract:

LTLietuvai dėl karo Ukrainoje sulaukus rekordinio skaičiaus migrantų bei pabėgėlių mokinių iš Ukrainos, susiformavo didžiuliai iššūkiai švietimo sistemai. Straipsnyje pristatomas Tarptautinės migracijos organizacijose (IOM Lietuva) vykdytos apklausos rezultatai, kurios tikslas yra išsiaiškinti, kokios kompetencijos reikalingiausios įtraukios mokyklos kultūros kontekste. Siekiant šio tikslo apklausti Lietuvos švietimo įstaigų administracijos ir pedagogų atstovai. Straipsnyje analizuojami respondentų pasirinkti prioritetai, jų pristatomos aktualiausios temos. Straipsnyje pristatoma 2631 respondento, dirbančio skirtingose šalies bendrojo lavinimo mokyklose bei ikimokyklinėse ugdymo įstaigose, atsakymų analizė, išryškėję trūkstamų kompetencijų prioritetai. Rezultatai atskleidė, kad daugeliui respondentų priimtinesni yra mišrus ir nuotolinis kompetencijų kėlimo būdas. Tiriant kvalifikacinių renginių, seminarų poreikį nustatyta, kad daugiausia migracijos tematika trūksta praktinių patarimų dirbantiems su kitakalbiais vaikais, o socialinės įtraukties tema – įtraukiojo ugdymo klausimai. Diskusijoje atskleidžiama rezultatų interpretacija ir jų įtaka švietimo sistemai, o gauti atsakymai palyginami su kitų šalių tyrimų rezultatais. Išvadose pateikiamos tolesnių tyrimų kryptys. Esminiai žodžiai: tarpkultūrinė komunikacija, kompetencijų ugdymas, mokytojai, socialinė įtrauktis, nuotolinis mokymasis. [Iš leidinio]

ENThe war in Ukraine has created enormous challenges for Lithuania’s education system as Lithuania has received a record number of migrant and refugee pupils from Ukraine. This paper presents the results of a survey conducted by the International Organization for Migration (IOM Lithuania). The survey aims to determine which competencies educators need to develop in order to create inclusive school culture. For this purpose, representatives of the administration and teachers of Lithuanian educational institutions were interviewed. The article analyses the priorities chosen by the respondents and the most important topics presented by them. Based on the analysis of the responses of 2631 respondents working in different general education schools and pre-schools in the country, the paper highlights the priorities of missing competencies. The results revealed that many respondents prefer mixed and distance learning approaches for developing competencies. Analysis of the need for qualification programs and seminars showed that practical advice for those working with children from other languages was the most lacking topic in migration. In contrast, social inclusion was the main issue of inclusive education. The discussion highlights the interpretation of the results and their implications for the education system, and the findings are compared with the results of studies in other countries. The conclusion suggests orientations for further research. Keywords: intercultural communication, developing competencies, teachers, social inclusion, distance learning. [From the publication]

DOI:
10.15823/su.2023.59.4
ISSN:
1392-9569; 2351-6011
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/105942
Updated:
2023-12-21 23:37:31
Metrics:
Views: 24    Downloads: 1
Export: