Sveikatos priežiūros įstaigoje "X" dirbančių specialistų patirčių teikiant paslaugas nuotoliniu būdu ir pasitenkinimo darbu sąsajos

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Sveikatos priežiūros įstaigoje "X" dirbančių specialistų patirčių teikiant paslaugas nuotoliniu būdu ir pasitenkinimo darbu sąsajos
Alternative Title:
Relationships of experiences of remote service provision and job satisfaction of specialists working at "X" healthcare facility
In the Journal:
Visuomenės sveikata [Public health]. 2023, Nr. 3 (102), p. 77-83
Summary / Abstract:

LTDarbo tikslas – išsiaiškinti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Medicinos centre dirbančių sveikatos priežiūros specialistų patirtis teikiant paslaugas nuotoliniu būdu ir jų sąsajas su darbuotojų pasitenkinimu darbu. Tyrimo medžiaga ir metodai. 2022 m. sausio–kovo mėnesiais atliktas kiekybinis tyrimas, taikant anoniminės anketinės apklausos metodą. Tyrime dalyvavo 150 sveikatos priežiūros specialistų (90 slaugytojų ir 60 gydytojų), dirbančių Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Medicinos centre. Darbuotojų pasitenkinimas darbu buvo tiriamas naudojant Spector pasitenkinimo darbu klausimyną (angl. The Job Satisfaction Survey, JSS), o požiūris į nuotolinių paslaugų teikimą – Nyaanga pasiūlytą Suvokiamo produktyvumo skalę (angl. Perceived Productivity). Tyrimo rezultatai. Visi tyrime dalyvavę sveikatos priežiūros specialistai (100 proc.) teikė paslaugas nuotoliniu būdu. Nuotoliniu būdu teikiamos paslaugos sudarė apie ketvirtadalį (27 proc.) visos sveikatos priežiūros specialistų darbo dienos, vidutinis jų intensyvumas 3,53 (SD = 1,16) dienos per savaitę (gydytojų ir slaugytojų paslaugų apimtis ir intensyvumas statistiškai reikšmingai nesiskyrė). Bendro sveikatos priežiūros specialistų pasitenkinimo darbu įvertis svyruoja nuo 90 iki 156 balų, vidutinis įvertis 132,5 (SD = 14,8) balo; pasitenkinimas teikiamomis nuotolinėmis paslaugomis – nuo 8 iki 27 balų, vidutinis įvertis 18,6 (SD = 3,5) balo. Gydytojų ir slaugytojų pasitenkinimo darbu įverčiai statistiškai reikšmingai nesiskyrė.Nustatyta silpna neigiama statistiškai reikšminga koreliacija tarp bendro pasitenkinimo darbu ir nuotolinių paslaugų apimties (r = –0,182, p <0,05) bei teigiama statistiškai reikšminga koreliacija tarp bendro pasitenkinimo darbu ir sveikatos priežiūros specialistų požiūrio į paslaugų teikimą nuotoliniu būdu (r = 0,193, p <0,05). Išvados. Sveikatos priežiūros specialistų bendras pasitenkinimas darbu siejasi su nuotolinių paslaugų teikimo apimtimi ir specialistų požiūriu į paslaugų teikimą nuotoliniu būdu. Didėjant nuotoliniu būdu teikiamų paslaugų mastui, bendras sveikatos priežiūros specialistų pasitenkinimas darbu mažėja, o esant palankesniam požiūriui (matant didesnę tokių paslaugų naudą) į paslaugų teikimą nuotoliniu būdu didėja ir bendras pasitenkinimas darbu. Reikšminiai žodžiai: sveikatos priežiūros specialistai, paslaugų teikimas nuotoliniu būdu, paslaugų teikimo patirtys, pasitenkinimas darbu. [Iš leidinio]

ENResearch goal – to find out the experience of health care specialists working in the Medical Center of the Ministry of Internal Affairs of the Republic of Lithuania in providing services remotely and their correlation with employee job satisfaction. Research material and methods. In 2022, a quantitative study was carried out in the months of January - March, using the anonymous questionnaire survey method. 150 health care specialists (90 nurses and 60 doctors) working at the Medical Center of the Ministry of the Interior of the Republic of Lithuania participated in the research. Employee job satisfaction was studied using Spector‘s Job Satisfaction Survey (JSS), and the attitude towards the provision of remote services – the Perceived Productivity scale proposed by Nyaanga. Research results. All health care specialists who participated in the research (100 %) provided services remotely. Remotely provided services accounted for about a quarter (27 %) of the total working day of health care professionals, their average intensity was 3.53 (SD = 1.16) days per week (the volume and intensity of services of doctors and nurses did not differ statistically significantly). The estimate of overall job satisfaction of healthcare specialists ranges from 90 to 156 points, the average estimate is 132.5 (SD = 14.8) points; satisfaction with the provided remote services – from 8 to 27 points, average estimate 18.6 (SD = 3.5) points.There was no statistically significant difference in the estimates of job satisfaction between doctors and nurses. A weak negative and statistically significant correlation was found between general job satisfaction and the scope of remote services (r = –0.182, p <0.05) and a positive, statistically significant correlation between general job satisfaction and the attitude of health care specialists towards providing services remotely (r = 0.193, p <0.05). Conclusions. The general job satisfaction of health care specialists is related to the scope of providing remote services and the specialists‘ attitude towards providing services remotely. As the volume of services provided remotely increases, the overall job satisfaction of health care specialists decreases, while with a more favorable attitude (seeing greater benefits of such services) to the provision of services remotely, the overall job satisfaction increases as well. Keywords: health care specialists, remote service provision, service provision experiences, job satisfaction. [From the publication]

ISSN:
1392-2696
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/105935
Updated:
2024-11-17 14:06:27
Metrics:
Views: 15    Downloads: 3
Export: