Sveikos gyvensenos komunikacija skaitmeniniame amžiuje

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Sveikos gyvensenos komunikacija skaitmeniniame amžiuje
Alternative Title:
Healthy lifestyle communication in the digital age
Summary / Abstract:

LTSkaitmeniniame amžiuje visuomenė susiduria su informacijos įvairiais klausimais gausa, dėl to tampa sudėtinga gebėti kritiškai pažvelgti ir į pateikiamas sveikos gyvensenos gaires ir jomis vadovautis, siekiant sveikai gyventi (Gianfredi, 2018). Didėjant informacijos gausai apie sveiką gyvenseną, visuomenės suvokimas apie tai taip pat plečiasi, o tai įtakoja gyvenimo kokybę (Gandhi, 2018). Mokslininkai vieningai sutaria, kad sveika gyvensena ir jos puoselėjimas yra neatsiejami nuo tinkamos komunikacijos. Tai patvirtina ir Australijos sveikatos departamentas (2006), suaugusiųjų sveikatos apžvalgoje pateikdamas sveikatos komunikacijos apibrėžimą, kuriame komunikacijos sąvoka apibrėžiama kaip pagrindinis raktas, siekiant įvykdyti sveikatos strategijas bei tinkamai informuoti visuomenę apie svarbiausius sveikatos gyvensenos aspektus. Žinoma, kad komunikacija įvairiose socialinėse medijose formuoja visuomenės požiūrį į sveiką gyvenseną ir daro didelę įtaką žmogaus įpročių formavimuisi. Gianfredi (2018) teigimu, tinkamos komunikacijos priemonės gali ženkliai sumažinti aplinkos, kultūrines, socialines sveikatos priežiūros ir sveikos gyvensenos kliūtis, trukdančias sąmoningai ir kritiškai pažvelgti į visuomenei pateikiamą informaciją bei gaires apie sveiką gyvenseną. Būtent gyvenimo būdo aspektai suformuoja ir išugdo sveikos gyvensenos įpročius. Nepaisant to, vyraujant dideliam informacijos srautui, turint įvairaus amžiaus gyventojus, kad būtų pasiekti norimi tikslai organizacijoms tampa aktualu suprasti ir gebėti pritaikyti sveikos gyvensenos puoselėjimo projektus ir veiklas, atsižvelgiant į tikslinę vartotojų grupę.Taigi, dėl šių priežasčių ir aiškiai matomos sveikos gyvensenos komunikacijos svarbos, šiame darbe siekiama išanalizuoti, kokios sveikos gyvensenos komunikacijos priemonės ir kuriamas turinys yra veiksmingi ir kokį poveikį jie daro visuomenei. Šiame darbe sprendžiama pagrindinė tyrimo problema – kaip užtikrinti, kad sveikos gyvensenos komunikacija, būti veiksminga. Tyrimo objektas – sveikos gyvensenos komunikacija skaitmeniniame amžiuje. Tyrimo tikslas – nustatyti sveikos gyvensenos respondentų požiūrį į sveiką gyvenseną ir jos komunikacijos būdus. Tyrimo metodai. Atlikta mokslinių šaltinių analizė, remiantis Lietuvos ir užsienio moksliniais tyrimais bei apžvalgomis. Taip pat atliktas kiekybinis tyrimas – internetinė apklausa. Remiantis internetinė apklausos metodu siekiama nustatyti kaip respondentai, besidomintys ir propaguojantys sveiką gyvenimo būdą, vertina skaitmeninėje erdvėje išreiškiamą komunikacijos turinį, susijusį su sveika gyvensena. [Iš Įvado]

ENA healthy lifestyle is understood as an individual’s spiritual and physical well-being, freedom from illness, the promotion of good nutrition and physical activity. The main problems prevailing in healthy lifestyle communication are the lack of health literacy, the lack of will and motivation to make lifestyle changes, and the inability to look critically at the information presented in the digital space. This article searches the problem - how to ensure that healthy lifestyle communication is effective. the subject of the study is the healthy lifestyle communication in the digital age. The aim of the study is to identify respondents’ attitudes towards healthy lifestyles and ways of communicating healthy lifestyles. To help to shape the problem of research, the article analyses the sources of scientific literature about healthy lifestyle communication in the digital age, discusses the channels of healthy lifestyle communication. It reveals consumer’s attitudes towards healthy lifestyles. The result of the study is to provide guidelines for healthy lifestyle communication. Keywords: healthy lifestyle, communication, digital age, consumer, communication channel. [From the publication]

DOI:
10.7220/2538-6778.2022.25
ISSN:
1822-6736; 2538-6778
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/105822
Updated:
2023-12-07 16:33:20
Metrics:
Views: 29    Downloads: 1
Export: