Vartotojų elgsenos kaitos valdymas neapibrėžtumo sąlygomis: NT rinkos atvejis

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vartotojų elgsenos kaitos valdymas neapibrėžtumo sąlygomis: NT rinkos atvejis
Alternative Title:
Managing change in consumer behavior under uncertainties: real estate market case
Summary / Abstract:

LTNeapibrėžtumo laikotarpiai dažniausiai paveikia didelę dalį ekonomikų ir veiklų. Dėl pasikeitusios vartotojų elgsenos pokyčių priverstas imtis ir verslas, dažniausiai nepriklausomai kokioje ūkio šakoje jis būtų. Tai taip pat galioja ir nekilnojamo turto rinkai – statytojai priversti imtis pokyčių, nes jų produktas gali būti nebepatrauklus klientams. Nuo 2019 metų visas pasaulis susidūrė su COVID-19 pasauline pandemija, o nuo 2022 m. prasidėjo neramumai Ukrainoje. Tai, kad COVID-19 pasaulinė pandemija paveikė nekilnojamojo turto rinką, galime pamatyti užsienyje atliktų tyrimų rezultatuose. Pavyzdžiui, 2020 m. Krokuvoje atlikto tyrimo metu paaiškėjo, kad dėl COVID-19 pandemijos nekilnojamojo turto brokerių klientai – nuomotojai, daugeliu atvejų keitė savo strategijas, t. y. persirašė sutartis iš trumpalaikės nuomos į ilgalaikę bei ėmė reikalauti mažesnės nuomos kainos ir aukštesnių buto standartų (Morona et al, 2020). O 2020 m. JAV atlikto tyrimo metu nustatyta, kad po COVID-19 karantino įvedimo gyvenamųjų namų kainos sumažėjo tankiai apgyvendintose vietose, o mažiau tankiai apgyvendintose vietose – padidėjo. Taip pat nustatyta, kad po karantino, mažiau apstatytose zonose nekilnojamojo turto vidutinė vertė padidėjo, ypač tose vietose, kur gyventojų tankumas yra mažas (D‘Lima et al, 2020). Šio darbo atliekamas tyrimas yra ypač aktualus šiomis dienomis. Nors jau yra atlikta nemažai tyrimų apie COVID-19 poveikį nekilnojamo turto srityje užsienyje, Lietuvoje tokių tyrimų atlikta beveik nebuvo. O dėl įvykių Ukrainoje naujumo, tyrimų nekilnojamo turto sektoriuje praktiškai išvis nėra. Šiame darbe sprendžiama tyrimo problema – Kaip neapibrėžtumo sąlygomis valdyti NT rinkos vartotojų elgsenos pokyčius?.Šio straipsnio tyrimo objektas – vartotojų elgsenos pokyčių valdymo būdai neapibrėžtumo sąlygomis NT rinkoje. Straipsnyje pristatomo empirinio tyrimo tikslas – nustatyti vartotojų elgsenos pokyčių valdymo būdus neapibrėžtumo sąlygomis NT rinkoje. Įgyvendinant tyrimo tikslą buvo pasitelkti šie tyrimo metodai: vartotojų elgsenos kaitai tirti kiekybinis tyrimo metodas anketinė apklausa, o pokyčių valdymo tyrimui – kokybinis tyrimo metodas standartizuotas interviu. Matematinė analizė buvo naudojama surinktų anketų duomenų analizei. Visiems reikalingiems duomenimis apdoroti, matematiniams ir statistiniams skaičiavimams atlikti buvo naudojama IBM SPSS programa, o diagramų ir grafikų sudarymui pasitelkta Microsoft Excel programa. Statistinės analizės metu buvo skaičiuojami vidurkiai, standartinis nuokrypis, moda, mediana. Gautos duomenų lentelės Excel programa paverčiamos diagramomis. Interviu teksto analizė atlikta po interviu transkripcijos. Remiantis interviu anketos klausimynu sudaroma faktorių lentelė, kurioje panaudojami interviu metu gauti pagrindžiantys teiginiai. [Iš Įvado]

ENResults: For many developers, sales have recovered in the short term. Unlike the war in Ukraine or the COVID-19 pandemic, which in many cases reduced demand for real estate in the short term, economic growth and rising inflation led to the increased purchase of real estate. Uncertainty and disruption in people’s daily lives have created new needs in real estate (such as the need for an office room, larger housing or a green area), but these changes have resulted from the effects of a pandemic where many people had to stay at home. Meanwhile, the war in Ukraine did not have a significant impact on the needs of real estate buyers. In both quantitative and qualitative research, the price level and, in some cases, lower maintenance costs were marked as important. Conclusions: It is noticeable that various disturbances have not significantly affected the real estate market in the last 10 years, sales have stopped, but have recovered in the short term. Almost no developer has taken any steps to manage changes. However, some disruptions or events in the world have led to even higher real estate purchases and have also changed consumer needs. Keywords: COVID-19, conditions of uncertainty, real estate, market, consumer behavior. [From the publication]

DOI:
10.7220/2538-6778.2022.25
ISSN:
1822-6736; 2538-6778
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/105817
Updated:
2023-12-19 18:40:52
Metrics:
Views: 15    Downloads: 1
Export: