Žinių valdymo sistemos tobulinimas mažmeninės prekybos įmonėje

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Žinių valdymo sistemos tobulinimas mažmeninės prekybos įmonėje
Alternative Title:
Improving the knowledge management system in a retail company
Summary / Abstract:

LTŽinios yra būtinos kiekvienam individui, kadangi padeda suprasti aplinka, priimti sprendimus, spręsti įprastas ir nestandartines situacijas. Individualias žinias žmonės kaupia savyje ir traktuoja tai asmenine patirtimi, naudojama įprastose, gyvenimiškose situacijose. Darbinėje veikloje žmonės sukaupia didelius kiekius individualių žinių, naudingų ir kitiems darbuotojams, kaip vienos organizacijos nariams, siekiantiems bendrų tikslų, tačiau organizacijoje žinios nėra savaime suprantamos ir turi būti sisteminamos. Tam reikalingos žinių valdymo sistemos arba žinių bazės, kuriose talpinamos, sisteminamos ir pateikiamos organizacijos veikloje susikaupiančios žinios. Žinių bazė yra reikšmingas kiekvienos funkcionuojančios organizacijos žinių valdymo sistemos įrankis. Šiuolaikinėje verslo aplinkoje sklandus ir efektyvus apsikeitimas žiniomis yra itin svarbus, kadangi laiku ir tinkamai pritaikytos žinios leidžia priimti tinkamus sprendimus, reaguoti į pokyčius, nestandartines situacijas. Straipsnyje iškeltas tikslas: nustačius esamą tiriamos mažmeninės prekybos įmonės žinių valdymo sistemos veikimą, sistemos privalumus ir trūkumus, suformuoti rekomendacijas organizacijos žinių valdymo sistemos tobulinimui. Tikslui pasiekti iškelti uždaviniai: Išanalizuoti pagrindinius žinių valdymo sistemos procesus ir elementus teoriniu aspektu; Įvertinti žinių valdymo sistemos apraiškas pasirinktoje mažmeninės prekybos įmonėje; Pagrįsti mažmeninės prekybos įmonės žinių valdymo sistemos tobulinimo sprendimus.Tyrimui atlikti naudotas kiekybinis (anketinės apklausos) metodas, vertinant tiriamos mažmeninės prekybos įmonės darbuotojų požiūrį į tyrimo metu įmonėje veikiančią žinių valdymo sistemą, pavienius žinių bazės funkcijas atliekančius žinių valdymo sistemos elementus (programas, įrankius), taip pat identifikuojant tobulintinas organizacijoje veikiančios žinių valdymo sistemos kryptis. Tyrimas atliktas 2022 metų balandžio mėnesį, apklausti 135 tiriamos mažmeninės prekybos įmonės darbuotojai. [Iš Įvado]

ENThis article analyses the theoretical aspects of knowledge management in organisations. The empirical analysis proposes managerial solutions to the elements of the knowledge management system of the retail company under study that have been identified for improvement during the empirical research. The theoretical analysis describes the main models, processes, and systems of knowledge management, creating, updating and control. It examines the latest knowledge management solutions applicable to modern, contemporary organisations. The study analyses the existing knowledge management system of the retail company under study. During the research interviewed 135 respondents working in the case study organisation. The study found that the knowledge management system in the organisation is not effective enough due to the excess of tools used and inefficient knowledge conversion. The evaluation of the results of the study provides solutions for the improvement of the knowledge management system of the organisation under study, which can help the organisation to increase the effectiveness of the knowledge management system. Keywords: organization, learning, management solutions, knowledge base, knowledge conversion, knowledge management system. [From the publication]

DOI:
10.7220/2538-6778.2022.25
ISSN:
1822-6736; 2538-6778
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/105811
Updated:
2023-12-19 18:42:33
Metrics:
Views: 14
Export: