LTĮmonės naudoja įvairius būdus, kad būtų pranašesnės prieš konkurentus. Sugebėjimas greitai dirbti, tobulinti produktus ir papildyti rinką naujais produktais - būtina sąlyga organizacijos egzistavimui. Pastaruoju metu galima pastebėti, kad vis daugiau dėmesio skiriama klientams, jų išlaikymui. Dabartinėmis sąlygomis vien produkto ar paslaugos kokybė nebegarantuoja ilgalaikių santykių su klientais. Įmonės naudoja novatoriškas ir originalias strategijas, o kartais tiesiog kopijuoja rinkos lyderius teigdamos, kad visa tai daroma dėl klientų. Jų išlaikymas ne trumpam, o ilgam laikui yra ne tik ekonominės naudos garantas, bet ir kiekvienos įmonės siekiamybė. Tik ilgalaikiais santykiais grįsta įmonės veikla gali turėti ateitį konkurencingomis rinkos sąlygomis. Šio straipsnio aktualumas pasireiškia tuo, kad analizuojamas vienas svarbiausių elementų, kai siekiama sėkmingos veiklos konkurencingomis rinkos sąlygomis – laiko aspektas aptarnaujant klientus. Straipsnyje išskirti klientų lūkesčių lygiai - pageidautinas, tinkamas - ir tarp šių lygių įsiterpusi tolerancijos sritis. Be to, aprašyti įmonės klientų aptarnavimo ciklo aspektai: užsakymų planavimas, jų išsiuntimas, apdorojimas, surinkimas ir užsakymų įtaka trumpinant klientų aptarnavimo laiką. Daug dėmesio skiriama tiekimo arba pristatymo klientams laiko trumpinimui, taip suformuluojant laiko vertę vartotojui. Straipsnyje taip pat identifikuojamos patiriamos kliento išlaidos. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Vartotojiškos paslaugos; Vartotojo suvokiama paslaugos vertė; Poreikių tenkinimas; Marketingas; Logistika.
ENThe requirement for the organization, aiming at becoming the leader in its business environment, to realize how its customers perceive service and what service they expect is especially important. When a company knows this perception, it can find new strategies and develop systems to meet the expectations of its customers. The quality of logistics is one of the most important elements, which helps to satisfy clients. This means that customer service requires special attention to the customer as well as bringing the person to the fore. Such components of success in customer service, as marketing logistics, delivery time, reliability and flexibility of delivery can add considerably to the value, created for the customer when the process of logistics is developed. The level of the delivery service depends on the flexibility of the marketing logistics system as well as its ability to adapt to the changing conditions. Companies should view service from the customer's point of view and manage it before, during and after the transaction. Linking the strategies of logistics and marketing should be managed and created on the basis of consumer value and customer service. Value offer, i.e. the way of consumer service to become a strong competitive advantage, should be shaped according to the customers' attitude. [From the publication]