Once again about collaboration: do preschool education pedagogues work in collaborating teams?

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Once again about collaboration: do preschool education pedagogues work in collaborating teams?
Alternative Title:
Dar kartą apie bendradarbiavimą: ar ikimokyklinio ugdymo pedagogai dirba bendradarbiaujančioj komandoje?
In the Journal:
Socialinis ugdymas [Social Education]. 2022, Nr. 2 (58), p. 131-145
Summary / Abstract:

LTSiekiant išlikti konkurencingiems šioje dinamiškoje aplinkoje, svarbu ieškoti naujų darbo formų, kurios leistų viešojo ir privataus sektoriaus įmonėms bei įstaigoms efektyviau ir kokybiškiau atlikti savo darbą. Siekiant efektyvumo ir kokybės, daugumoje organizacijų vyrauja tendencija konkrečius darbus ir veiklą deleguoti ne atskiriems darbuotojams, o jų komandoms. Daugiaplanis vaiko ugdymas gali būti realizuotas tik tada, kai tarp pedagoginio kolektyvo narių susiklosto teigiami tvirti ryšiai. Komandinis darbas yra efektyvesnis, jei komandos nariai bendradarbiauja vieni su kitais. Kartais nutinka taip, kad auklėtojų komandos nesusiformuoja. Tai lemia kelios priežastys, tokios kaip nepalankios darbo sąlygos, nenoras bendrauti su kitais ikimokyklinio ugdymo grupės nariais, perdegimas ir kita. Pozityvią ikimokyklinės įstaigos kultūrą gali sukurti grupėje dirbančių specialistų bendradarbiavimas. Kyla klausimų: kaip vyksta ikimokyklinio ugdymo įstaigos klasėje dirbančių mokytojų komandinis darbas? Kaip pedagogai vertina savo bendradarbiavimą komandoje? Išanalizavus tyrimo rezultatus, buvo galima padaryti išvadą, kad komandinis darbas yra vienas iš esminių komponentų, padedančių siekti teigiamų tiek pačių pedagogų, tiek ir jų ugdytinių ugdymosi rezultatų. Tyrimo rezultatai parodė, kad bendradarbiavimas yra tiesiogiai susijęs su komandinio darbo kokybe, komandos formavimu ir gero psichologinio klimato palaikymu. Esminiai žodžiai: bendradarbiavimas, ikimokyklinio ugdymo mokytojas, komanda, komandinis darbas. [Iš leidinio]

ENIn order to remain competitive in this dynamic environment, it is important to look for new forms of work that would enable public and private sector companies and institutions to perform their work more efficiently and with higher quality. In order to achieve efficiency and quality, there is a tendency in most organizations to delegate specific work and activities not to individual employees, but to their teams. The many-sided education of a child can be realized only then when there are positive strong relations among the members of a pedagogical team. Teamwork is more effective if team members collaborate with each other. Sometimes it happens that the team of educators does not form. There are several reasons for the non-formation of the pedagogical team, such as unfavorable working conditions, unwillingness to communicate with other members working in the preschool group, burning out, etc. The absence of collaborative team provokes the problematic questions, the answer to which may reveal the importance of collaboration in teamwork. The questions are: how does the teamwork of teachers working in the class of a pre-school educational institution take place? How do educators value their collaboration in the team? After the analysis of the study findings, it was possible to conclude that teamwork is one of the essential components that help achieve the positive educational results. The research findings showed that collaboration is directly related to the quality of teamwork, team building and maintaining a good psychological climate. Keywords: collaboration, preschool teacher, team, teamwork. [From the publication]

DOI:
10.15823/su.2022.58.7
ISSN:
1392-9569; 2351-6011
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/105698
Updated:
2023-11-30 14:46:46
Metrics:
Views: 27    Downloads: 11
Export: