LTVisuotinės kokybės vadybą galima apibrėžti kaip sistemą, sudarytą iš vertybių, principų ir metodų praktiškai juos įgyvendinti, kurios tikslas – vidinių ir išorinių klientų reikalavimų patenkinimas mažiausiomis sąnaudomis (kokybė plačiąja prasme), ir nuolatinis tobulinimas kaip neatsitiktinis, valdomas procesas (Mikulis, 2007; Ruževičius, 2007). Šiame apibendrintame apibrėžime atsispindi tiek pagrindiniai VKV koncepcijos skirtumai nuo tradicinės kokybės vadybos (stipri orientaciją į klientą ir darbuotoją, nuolatinis sistemingas tobulinimas), tiek VKV teikiamos naudos pagrindimas: patenkinti klientai ir darbuotojai, sutvarkyti ir nuolat tobulinami veiklos procesai, iš to – veiklos efektyvumo gerinimas. Tai patvirtina absoliuti dauguma užsienio autorių (Choisne ir kiti, 2007; GAO, 1991; Dan ir kiti, 2007; Mellby, 2007; Salaheldin, 2008) atliktų empirinių tyrimų – remiantis minėtais tyrimais, galima vienareikšmiškai teigti, kad VKV turi ženklų teigiamą poveikį įmonės veiklos ir finansiniams rezultatams, produktų kokybei, vartotojų ir darbuotojų pasitenkinimui. Tuo tarpu apibendrinus Lietuvių autorių tyrimų išvadas (Arlauskaitė, Paulavičienė, 2007; Mikulis 2007; Vanagas, 2004), galima teigti, kad visuotinės kokybės vadybos įgyvendinimas Lietuvos organizacijose dar tik įsibėgėja. Trūksta sąmoningos, į klientų ir darbuotojų poreikius bei nuolatinį tobulinimą orientuotos vadovų veiklos, daugelis įmonių vis dar yra orientuotos į trumpalaikius rezultatus ir daug nesirūpina ilgalaikiu vystymu, neišnaudoja visų su kokybės vadyba ir visuotine kokybės vadyba susijusių konkurencinių pranašumų.Remiantis aukščiau išdėstyta problematika, nuspręsta atlikti VKV poveikio Lietuvos įmonių veiklos efektyvumui tyrimą. Tyrimo tikslas – išanalizuoti visuotinės kokybės vadybos poveikį Lietuvos įmonių veiklos efektyvumui. Tyrimo objektas – VKV branda Lietuvos įmonėse. Pagrindiniai tyrimo uždaviniai, iškelti tyrimo tikslui pasiekti: 1. Išanalizuoti sąsajas, per kurias nagrinėjama visuotinės kokybės vadybos įtaka įmonių veiklos efektyvumui ir parengti aktualų tyrimo modelį. 2. Pritaikius parengtą modelį, empirinio tyrimo pagalba išsiaiškinti Lietuvoje taikomos visuotinės kokybės vadybos praktikos poveikį šalies įmonių veiklos efektyvumui. Pasirinkti tyrimo metodai: lyginamoji aktualios mokslinės literatūros šaltinių analizė, struktūrizuoti interviu su įmonių, laimėjusių Lietuvos Nacionalinio kokybės prizo konkursą 2005 – 2009 metais, vadovais ir surinktų pirminių duomenų matematinis – statistinis apdorojimas, analizė ir apibendrinimai. [Iš Įvado]
ENDue to the wide variety of related empirical studies conducted by foreign authors, there is a clear positive dependence between companies’ performance efficiency and implementation of Total Quality Management (TQM). However, previous Lithuanian researches showed that perception and implementation of TQM in local companies was still week and mainly fictional. This particular study was conducted in order to investigate current situation in Lithuania, using a comprehensive systematic research model. As anticipated, explicit analysis of TQM impact on all dimensions of companies’ performance efficiency clearly showed actual local TQM trends and main shortcomings to be eliminated. [From the publication]