LTSpaudos fotografas Izidorius GIRČYS (1903–1989) dirbo tarpukario Kaune 1933–1940 m. Jis buvo vienas aktyviausių ir svarbiausių tuo metu besiformuojančio spaudos fotografijos lauko dalyvių, bendradarbiavo su pagrindiniais periodiniais leidiniais, rašė straipsnius apie fotografijos problemas, recenzavo parodas, dalyvavo Lietuvos fotografų profesionalų draugijos veikloje. Žlugus Nepriklausomai Lietuvos valstybei, Girčys iš Kauno išsikėlė į Anykščių r., kur prasidėjo jo naujas profesinis etapas. Santvarkų keitimosi chaose Girčys savo archyvo išsaugoti nesugebėjo, dėl to vėliau labai išgyveno. Jo pavardės ilgai nebuvo fotografijos istorijoje, nes medžiaga, kuri įrodytų Girčio reikšmingumą, buvo dingusi. Izidoriaus Girčio kūrybą primena dailėtyrininkas Tomas IVANAUSKAS. [Iš leidinio]
ENThe press photographer Izidorius GIRČYS (1903–1989) worked in Kaunas between the wars from 1933 to 1940. During that period, he was one of the most active and important people in the emerging field of press photography, working for major periodicals, writing articles on photographic issues, reviewing exhibitions, and taking part in the activities of the Lithuanian Association of Professional Photographers. After the collapse of the independent state of Lithuania, Girčys moved from Kaunas to Anykščiai, where he began a new phase in his career. In the chaos of the changing systems, Girčys was unable to save his archive, which he later greatly regretted. His name was forgotten in the history of photography for a long time, as the material that should have been a testimony to his importance had disappeared. The art critic Tomas IVANAUSKAS looks back at the photographer’s work. [From the publication]