LTDabarties pasaulyje vykstančius sąveikas ir poveikius įgalina sparti komunikacijos technologijų plėtra ir kiti globalieji pokyčiai: sutrumpina atstumus, išplečia žmonių bendravimo galimybes, suartina tautas ir kultūras. Viena šio vyksmo apraiškų yra auganti būtinybė geriau pažinti šiuolaikinį pasaulį, ne tik artimąsias, bet ir tolimąsias šalis. Būtinybės suvokimas Europos šalyse, neišskiriant Lietuvos, skatina domėtis tolimomis šalimis, jų žmonėmis ir kultūromis. Domėjimasis nesiriboja paviršutiniškais turistinių kelionių įspūdžiais. Sparčiai plėtojami moksliniai tyrimai, tarp kurių ypač svarbią vietą užima lyginamoji kultūrologija (Andrijauskas, 2002,1387), daug dėmesio skirianti didžiosioms pasaulio kultūroms, tokiomis laikant Vakarų ir Rytų (Indijos, Kinijos, Japonijos, Islamo pasaulio) kultūras, jų skirtingumams ir bendrumams, praeities ir dabarties ryšiams, tolesnės plėtros ir sąveikų perspektyvoms. Visuotinai pripažinta, kad minėtų kultūrų savitumai didžiąja dalimi kyla iš jų dvasinio dorovinio pamato - religijų. Todėl Vakarų ir Rytų kultūrų tyrimams daug duoda lyginamosios atitinkamų religijų studijos ir doktrinų bei konceptualumo, ir apeiginės bei kitokios kultūrinės atributikos, tikinčiųjų psichologinės patirties ypatumų požiūriais. Tokioms studijoms dabartiniu metu paskatų teikia nesiliaujanti rytiečių ir pietiečių imigracija į Vakarų šalis (Europą, Ameriką), plečianti tiesioginių tarpasmeninių ryšių galimybes. Neabejotinai svarbus Europoje ir Amerikoje, t. y. tradiciškai krikščioniškuose žemynuose, spartėjantis domėjimasis dvasine Rytų šalių kultūra; to priežastys būtų atskiro svarstymo tema. Tai leidžia kalbėti apie savotišką šių šalių „įsternizaciją", kaip atsvarą jau nuo seniau vykstančiai daugiausia technologinei, iš dalies - ir politinei Rytų šalių „vesternizacijai". [Iš straipsnio, p. 198]
ENOne of the main characteristictics of the present is widening contacts and mutual influences among the people belonging to the different cultures. The Westerners are becoming increasingly interested in the cultures of the East (India, China, Japan), a sort of Easternization of the West is taking place. The great world religions - Christianity, on the one hand, Hinduism, Buddhism, on the other, are directly involved in the process of mutual interests and acquaintance. In close keeping with this process the comparative scientific researches are being carried out. The scholars examining the East-West cultural relations are discovering the deep differences in mentality deviding the societies of the above mentioned regions of the world, as well as certain similarities providing reason for their mutual understanding. The main dissimilarities lies in the different approaches to the relation of the objectivity and subjectivity in the human life. The Westerners are emphasizing mainly in the objectivity of facts, whereas for the thinking of the Easterners human feelings and intentions are more important than mere objective facts. Key words: culture, religion, Christianity, hinduism, buddhism, difference, similarity. [From the publication p. 633-634]