LTDisertacijoje sociologiškai tiriamas atvirojo ir distancinio mokymo ir mokymosi vaidmuo, kuriant informacijos visuomenę Lietuvoje ir jo panaudojimas atvirojo ir distancinio mokymosi sistemai plėsti. Autorės nuomone, naujų švietimo technologijų įdiegimas ir jų reikšmės suvokimas gali padėti atsiskleisti Lietuvos gyventojų aktyvumui, plėsti jų kvalifikacinio tobulėjimo ir persikvalifikavimo galimybes. Remiantis anketinės apklausos duomenimis, tirtas Lietuvos gyventojų požiūris į atvirąjį ir distancinį mokymąsi, jo vaidmenį kuriant informacijos visuomenę. Remiantis ir kitais metodais: dokumentų, projektų apžvalgomis, informacinių technologijų, naudojamų švietimo procese, raidos apžvalga, įvardinti praktiniai disertacijos rezultatai. Tyrimų rezultatai buvo plačiai panaudoti praktikoje: rengiant respublikinius ir tarptautinius projektus, kuriant ir koreguojant KTU kompiuterinio raštingumo kursų mokymo planus ir patį mokymosi procesą, ruošiant knygą apie distancinį mokymą ir mokymąsi lietuvių kalba. Ekspertų atsakymai buvo naudojami ruošiant distancinio mokymosi kursus Kauno regioniniame distancinio mokymo centre ir kitose Lietuvos aukštosiose ir aukštesniosiose mokyklose.
ENThe purpose of the thesis is to explore, in the social aspect, the role of the open and distance training and learning in building up an information society in Lithuania and employ it for development of the open and distance learning system. The first section gives a review of the definitions, indicators, etc. of the information society and considers the preconditions of information build-up. The second section reveals the problems of the education system in forming an information society in Lithuania. It investigates into the concept of the open and distance learning, its application for build-up of the information society and possibilities of forming this type of society in Lithuania. The third section contains statistical processing and analysis of the material of the questionnaire survey.