LTStraipsnyje keliama meno ir tiesos santykio problema, apžvelgiamos garsaus Vincento van Gogho paveikslo „Batų pora“ (1886–1887) interpretacijos žymių teoretikų ir menotyrininkų darbuose. Keliant klausimą, kokia tiesa atsiskleidžia menininko tapyboje, trumpai aptariami svarbiausi M. Heideggerio, M. Schapiro, J. Derrida’os ir F. Jamesono ginčai šia tema. V. van Gogho tapyba patraukė ir žymaus lietuvių filosofo A. Šliogerio dėmesį, kuris ją svarstė kaip paties Vakarų vizualiojo meno mirties diagnozę. Atsižvelgiant į garsių teoretikų ginčus, bandoma svarstyti ir požiūrį, kad V. van Gogho paveiksluose atsiskleidžia paties meno mirtis ir technologinės civilizacijos iškilimas. Raktažodžiai: menas, dialogas, interpretacija, tapyba, technika. [Iš leidinio]
ENThe article raises the problem of the relationship between art and truth, reviewing the interpretations of V. Van Gogh’s famous painting "A Pair of Shoes" (1886-87) in the works of famous theorists and art critics. Raising the question of what truth is revealed in the artist’s painting, the most important disputes on this topic between M. Heidegger, M. Schapiro, J. Derrida and F. Jameson are briefly discussed. This artist’s painting also caught the attention of the famous Lithuanian philosopher A. Šliogeris, who considered it as a diagnosis of the death of Western visual art itself. Along with the dispute of famous theoreticians about this, an attempt is made to consider the point of view that the death of art itself and the rise of civilisation of technology are revealed in van Gogh’s paintings. Keywords: art, dialogue, interpretation, painting, technology. [From the publication]