LTValstybės prokuratūrai deleguotos principinės funkcijos - veiksmingas viešojo intereso gynimas naudojant baudžiamosios ir civilinės teisės priemones, sėkmingas įgyvendinimas reikalauja nuolatinio institucinio judėjimo į priekį, nes ir nusikalstamumas nestovi vietoje. Prokuratūros sistemoje buvo būtini pokyčiai – pastovi, sisteminga ir nuosekli institucinė bei tarpinstitucinė savianalizė, valstybės deleguotų funkcijų įgyvendinimas naujomis formomis bei metodais. Tai, kad Lietuvos prokuratūros sistemą reikėjo tobulinti, rodo pvz.,2009 metais Vidaus reikalų ministerijos atliktos sociologinės apklausos, kurios metu kartu su kitais pareigūnais apklaustų 320 prokurorų rezultatai parodė, kad prokurorai, nurodydami silpniausias savo įstaigos sritis, akcentavo darbo krūvio paskirstymą bei darbo organizavimą.2010-2012 metais buvo atlikta prieštaringai vertinama prokuratūros sistemos reforma, vienas iš kurios aspektų – esmingai pakeista teritorinių prokuratūrų struktūra. Deja, prokuratūros bendruomenė įvykdytą reformą vertina neigiamai, akcentuojant, jog sistemos reorganizacija yra chaotiška, prokuratūros darbuotojai buvo nušalinti nuo problemų sprendimo, tarnybą prokuratūroje palieka didžiausią patirtį turintys prokurorai, prokuratūros veikla buvo dezorganizuota, struktūriniai jos vienetai išderinti, krito veiklos efektyvumas, smuko personalo motyvacija ir pan. Pagrindiniai žodžiai: prokuratūra, reforma, pertvarka, struktūra. [Iš leidinio]
ENState prosecution is delegated with principal functions – effective public interest defence by using criminal and civil law methods, successful implementation requires constant moving forward on institutional level, because criminal activity also does not stand still. Prosecution system required changes – constant, systematic and thorough institutional and inter-institutional self-analysis, implementation of state delegated functions by using new forms and methods. The fact that Lithuanian prosecution system required improvement because, for instance, in 2009 Ministry of Internal Affairs carried out a sociological poll, during which the answers of 320 persecutors, along with other officers, showed that when asked about the weakest areas of their institutions, they emphasized distribution of workload and work organization. Controversial persecution system reform was carried out in 2010-2012 and one of its aspects was essentially changed structure of territorial persecution offices. Unfortunately, persecution community considers the reform as negative, by emphasizing that the reorganization of the system is chaotic, the employers of persecution offices were suspended from solution of problems, persecutors with most experience are leaving the persecution service, the activity of persecution was de-organized, its structural units were disordered, the efficiency, motivation of personnel and other aspects decreased. Key words: Prosecutor's Office, reform, reconstruction, structure. [From the publication]