LTStraipsnyje retrospektyviai apžvelgiamos vaikų nusikalstamumo prevencijos bendrojo ugdymo mokyklose pradžia, parodant nuoseklų kryptingos socialinės pedagoginės pagalbos kūrimo procesą. Taikant kokybinio tyrimo metodologinę prieigą, duomenys tyrimui surinkti pasitelkus mokslinės ir teisinės literatūros bei šaltinių apžvalgos metodą, o surinktų empirinių duomenų apdorojimui ir analizei taikyti klasikiniai turinio analizės ir apibendrinimo metodai. Pristatomo tyrimo atskaitos tašku pasirinktas sisteminės švietimo pertvarkos laikotarpis atkūrus Lietuvos nepriklausomą valstybę. Straipsnyje atkreipiamas dėmesys į įvairias socialinio gyvenimo sritis, kuriose įvyko pokyčių atkūrus valstybę, taip pat į susiformavusią socialinę dezorganizaciją, ypač išryškinusią vaikų nusikalstamumo problemą ir jos mastą. Pateikiami Lietuvoje priimti sprendiniai: kryptingų nacionalinių programų rengimas ir įgyvendinimas, socialinių pedagogų kaip specialistų rengimas, kryptingos socialinės pedagoginės pagalbos sistemos kūrimas ir pan. Reikšminiai žodžiai: vaikų nusikalstamumo prevencija, socialiniai pedagogai, bendrojo ugdymo mokykla. [Iš leidinio]
ENThis article provides a retrospective overview of the origins of the prevention of child criminality in general education schools, showing the consistent process of the development of targeted social pedagogical support. The methodological qualitative research approach was used to collect data for the study, using the method of review of scientific and legal literature and sources. Classical methods of content analysis and generalization were applied to process and analyze the collected empirical data. The starting point of the present study is the systemic period of educational transformation after the restoration of the independent state of Lithuania. The article draws attention to the various spheres of social life affected by the changes that took place after the restoration of the state and to the social disorganization that emerged, which particularly highlighted the problem of child criminality and the extent of its scale. Solutions adopted in Lithuania are presented, such as the development and implementation of targeted national programs, the training of social pedagogues as specialists, the creation of a targeted system of social pedagogical assistance, etc. Keywords: prevention of child criminality, social pedagogues, general education school. [From the publication]