LTStraipsnyje aptariamas pedagoginis specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų tėvų švietimo poreikis teoriniu ir praktiniu aspektais. Specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų tėvams svarbi ne tik vaiko priežiūra, jo saugumas, bet ir bendravimo su bendraamžiais ypatumai, jo dalyvavimas ugdymo procese, geresnių rezultatų siekimo galimybės, pasiekimai ir pažanga. Švietimo įstaiga yra pagrindinė socialinė veikėja, turinti užmegzti reikšmingus partnerystės ryšius su tėvais. Specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų tėvams buvo pateikti klausimai apie iškylančias ugdymo problemas bei kas jas padeda spręsti, kokios pedagoginio švietimo formos, siūlomos temos vaiko ugdymo klausimais jiems yra priimtiniausios, kokių jie temų pageidautų, kurios padėtų labiau suprasti vaiko specialiuosius ugdymosi poreikius. Tėvų nuomone, pedagoginis švietimas yra labai svarbus siekiant kokybiško specialiųjų ugdymosi poreikių vaiko ugdymo, atsižvelgiant į raidos ypatumus. Tyrimo rezultatai atskleidžia, jog tėvai labiau norėtų sužinoti apie vaiko elgesio ir emocijų valdymą, kalbinių gebėjimų ugdymą, kurie palengvintų vaiko bendravimą su bendramžiais ugdomosiose veiklose.Vadinasi, tėvams aktualus ne tik ugdymosi rezultatas, bet ir procesas. Visiems tėvams priimtiniausios pedagoginio švietimo formos - kasdieninis ir nuolatinis tėvų ir mokytojų bendravimas, švietimo pagalbos specialistų konsultacijos, susijusios su vaiko ugdymusi, tačiau svarbi yra abipusė mokytojų ir tėvų iniciatyva, kurios yra mažai. Mokytojai per menkai bendradarbiauja su specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų tėvais, todėl jų poreikis yra gauti informaciją iš logopedo ir kitų pagalbos specialistų dažnesnis, nei bendrauti ir bendradarbiauti su kitais ugdymo dalyviais. Specialiųjų ugdymosi poreikių vaiko ugdymuisi turi įtakos abipusis mokytojų ir tėvų grįžtamasis ryšys, tinkamas ir veiksmingas tėvų informavimas, kryptingas ir tęstinis vaiko ugdymas tiek švietimo įstaigoje, tiek namuose. Reikšminiai žodžiai: specialiųjų ugdymosi poreikių vaikas, pedagoginis tėvų švietimas, informavimas, bendradarbiavimas. [Iš leidinio]
ENAt the theoretical level, pedagogical parental education should be understood not only as information transfer, but also as informational assistance to help them develop the missing skills that would help the child to engage in educational activities, communicate with peers, teachers, manage behaviour and emotions. The most important expectations and needs of parents intuitively reflect the expectations and needs of a preschool special educational needs child not only in terms of child care, obtaining meaningful information, but also in terms of quality education, behaviour and communication correction, thus monitoring changes in his or her development. The object of the research is pedagogical parent education. The aim of the research the aim of the research is to analyse the need of parents of preschool special educational needs children for pedagogical education. Research tasks: 1. To reveal the importance of parents' pedagogical education in educating children with special educational needs of preschool age by means of theoretical analysis. 2. To investigate the attitude of parents of preschool special educational needs children to the need for pedagogical education by means of interview analysis.Research methods: 1) analysis of scientific literature, 2) oral interview using semi-structured interviews, 3) data processing using content analysis. From the parents' point of view, pedagogical education is very important for the quality of special educational needs child's education, obtaining meaningful and informative information about the child, revealing his or her educational achievements and progress, taking into account the peculiarities of development. The results of the research reveal that parents would most like to learn about the child's behaviour and emotion management, communication with peers, the application of language training measures to ensure continuity of education at home. The most acceptable forms of pedagogical education for all parents is daily and constant communication between parents and teachers, the consistency and effectiveness of which depends on the situation and the general agreement of educators. Teachers do not cooperate enough with the parents of children with special educational needs, so the need for parents is to receive more information from the speech therapist and other support professionals more often related to the child's education. Parents and teachers should not be afraid to ask and talk to each other, be able to convey meaningful information to parents on the education of children with special educational needs through the chosen forms of information. Key words: child with special educational needs, pedagogical education of parents, information, cooperation. [From the publication]