LTKūrybiškumas bei jo raiška teatrinėje veikloje yra svarbi mokytojų savybė, be kurios neįsivaizduojamas ugdytinių kūrybiškumas. Nuo mokytojo kūrybinių gebėjimų efektyvaus panaudojimo didele dalimi priklauso asmenybės potencialių kūrybinių galių atskleidimas ir profesinė funkcija – ugdyti vaikų kūrybiškumą. Kūrybiškumas apibūdinamas kaip meninis gebėjimas bei netradicinis kūrybos rezultatas. Ikimokyklinio amžiaus vaikų kūrybiškumas, nepaisant jų meninių gabumų ar patirties, gražiai atsiskleidžia per teatrinę veiklą. Naujoji „technologijų karta“ – iššūkis pedagogams, siekiantiems sukurti neformalią aplinką, kad žaisdami, interpretuodami teatro priemonėmis, vaikai tenkintų savo poreikius, atskleistų meninius gabumus, kūrybiškumą, plėtotų talentus. Išanalizavus mokslinę literatūrą, pastebėta, kad ikimokyklinio ugdymo mokytojų kūrybiškumo raiškos galimybių problema teatrinėje veikloje mažai tirta.Siekiant išanalizuoti ikimokyklinio ugdymo pedagogų kūrybiškumo raišką teatrinėje veikloje, naudotasi šiais tyrimo metodais: moksline literatūros analize, apklausa raštu, statistine duomenų analize. Straipsnyje pristatoma ikimokyklinio ugdymo mokytojo kūrybiškumo raiška, taip pat ikimokyklinio ugdymo mokytojo teatrinės veiklos apžvalga, tyrimo rezultatų empirinė analizė. Ištirtas ikimokyklinio ugdymo mokytojų kūrybiškumas pasireiškia kuriant vaikų vaidinimams autorinius scenarijus, grupėje su kolegomis, pasitelkiant grupės vaikų idėjas ir sumanymus. Ikimokyklinio ugdymo mokytojai idėjų scenarijams ieško pasakojamojoje tautosakoje (gyvulinėse, buitinėse pasakose ir pasakose su dainuojamaisiais intarpais). Tai stimuliuoja norą būti novatorišku, meninių vizijų įgyvendintoju. Ikimokyklinio ugdymo mokytojai dažniausiai teatrinę veiklą organizuoja vaikams pažįstamoje erdvėje – grupėje ir darželio kieme. Pedagogo kūrybiškumas atsiskleidžia ieškant netradicinės aplinkos, pvz., lėlių teatro muziejaus, dramos teatro patalpų, edukacinių užsiėmimų netradicinėje aplinkoje. Reikšminiai žodžiai: kūrybiškumas, ikimokyklinio ugdymo mokytojas, teatrinė veikla. [Iš leidinio]
ENCreativity and its expression in theatrical activity is an important characteristic of teachers. The creativity of pupils is hard to imagine without their teachers‘ creativity. The effective use of the teacher's creative abilities largely depends on the discovery of a person's potential creative abilities and the professional function of developing children's creativity. Creativity is described as an artistic ability and an unconventional result of creativity. The creativity of pre-school children, despite their artistic ability or experience, is beautifully revealed through theatrical activities. The new "technologies generation" is a challenge for educators seeking to create an informal environment that allows children to meet their needs through play, interpretation, theatrical expression, artistic abilities, creativity, and talent development. This is an urgent problem, but after analysing the scientific literature, it has been noticed that the problem of pre-school teachers' ability to express creativity in theatrical activities has been little researched.The following research methods were used to analyse the expression of creativity of pre-school teachers in theatrical activities: scientific literature analysis, oral interview (semi-standardized interview) and qualitative content analysis. The article presents the expression of creativity of a preschool teacher, as well as an overview of the theatrical activity of a pre-school teacher, an empirical analysis of the research results. The creativity of pre-school teachers occurs in authoring scripts for children's plays, in a group with colleagues, using ideas from a group of children. Pre-school teachers look for ideas for scenarios in narrative folklore (animal, household, and fairy tales with sung inlays), which stimulate the desire to be innovative, implement artistic visions. The educator's creativity is revealed in the search for a non-traditional environment, such as a puppet theatre museum, drama theatre premises, educational activities in a non-traditional environment. Key words: creativity, pre-school teacher, theatrical activity. [From the publication]