Pedagogų kompetencijos taikant inovacijas ikimokykliniame ugdyme

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pedagogų kompetencijos taikant inovacijas ikimokykliniame ugdyme
Alternative Title:
Competencies of teachers in application of innovations in pre-school education
In the Journal:
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje aptariamos pedagogų kompetencijos ir gebėjimai, taikant inovacijas ikimokykliniame ugdyme. Inovacijos švietime įvardijamos kaip svarbus žingsnis kokybiniams pokyčiams Lietuvoje. Taikant inovacijas yra svarbios pedagogų kompetencijos, turinčios užtikrinti kokybišką ir efektyvų jų taikymą. Ikimokyklinio ugdymo pedagogai, taikantys šiuolaikines ugdymo inovacijas savo ugdomojoje veikloje, kasdien veikia skirtingose situacijose ir susiduria su naujomis problemomis, kurias daugiausiai lemia pedagogų kompetencijos. Todėl kyla tokie klausimai: ar pedagogai geba į ikimokyklinio ugdymo turinį sėkmingai įtraukti švietimo inovacijas? Ar pedagogui pakanka kompetencijų taikyti inovatyvų STEAM metodą? Tyrimo tikslas – atskleisti pedagogo kompetencijas, taikant inovacijas ikimokykliniame ugdyme. Tikslo buvo siekiama teoriškai pagrindžiant pedagogų kompetencijas, siejamas su inovacijų diegimu ikimokykliniame ugdyme ir nustatant pedagogų, taikančių inovacijas ikimokykliniame ugdyme, kompetencijų ir gebėjimų raišką. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros ir dokumentų analizė, anketinė apklausa. Mokslinės literatūros analizė padėjo išryškinti pedagogo gebėjimus, taikant inovacijas. Svarbiausi yra komunikacijos, iniaciatyvumo ir kūrybiškumo, pažinimo ir informacijos valdymo bei bendrakultūriškumo kompetencijų gebėjimai. Empirinio tyrimo rezultatai atskleidė, kad ne visi ugdymo pedagogai savo veikloje naudoja ugdymo inovacijas. Populiariausia inovacija Lietuvos ikimokyklinio ugdymo įstaigose yra STEAM, o pedagogas yra inovacijos pradininkas. Svarbiausia kompetencija pedagogo veikloje - komunikavimo kompetencija.Diskusijų organizavimą ir projektų metodą pedagogai laiko pačiais svarbiausiais komunikacinės kompetencijos gebėjimais. Kalbėdami apie kūrybiškumo ir pažinimo kompetenciją jie nurodė, kad kūrybiškumas ir originalumas negali būti atskirti nuo kritinio mąstymo, nes šie komponentai yra ypač susiję visose veiklose. Patriotiškumo gebėjimas nebuvo išskirtas, kaip ypač svarbus bendrakultūrinėje kompetencijos gebėjimas. Todėl galima daryti prielaidą, kad ne visi bendrakultūrinės kompetencijos gebėjimai yra vienodai svarbūs pedagogų veikloje. Raktiniai žodžiai: pedagogų kompetencijos, gebėjimai, inovacija, STEAM. [Iš leidinio]

ENThe article discusses the competences and abilities of pedagogues, applying innovations in preschool education. Innovations in education are identified as an important step for qualitative changes in Lithuania. When applying innovations, the competences of pedagogues are important, which must ensure their high-quality and efficient application. Preschool education pedagogues, who apply modern educational innovations in their educational activities, operate in different situations every day and face newly emerging problems, which are mainly determined by the competences of the pedagogues. Therefore, questions arise: are pedagogues able to successfully include educational innovation in the content of preschool education? Does the educator have enough competencies using the innovative STEAM method? The purpose of the research is to reveal the pedagogue's competencies, applying innovations in preschool education. The goal was achieved by theoretically substantiating the competencies of pedagogues, associated with the introduction of innovations in preschool education and determining the expression of competencies and abilities of pedagogues applying innovations in preschool education. Research methods: analysis of scientific literature and documents, questionnaire survey. The analysis of the scientific literature helped to highlight the abilities of the pedagogue in the application of innovations. The most important are the abilities of communication, initiative and creativity, cognitive and information management and co-cultural competencies.The results of the empirical study revealed that not all educational pedagogues use educational innovations in their activities. The most popular innovation in Lithuanian preschool education institutions is STEAM, and the pedagogue is the pioneer of the innovation. The most important competence in the activities of a teacher is communication competence. The pedagogues singled out the organization of discussions and the project method as the most important abilities in communicative competence. In the competence of creativity and cognition, it was stated that creativity and originality cannot be separated from critical thinking, because these components are particularly related in all activities. In co-cultural competence, the ability to be patriotic was not singled out as particularly important. Therefore, it can be assumed that not all abilities of co-cultural competence are equally expressed in the activities of pedagogues. Keywords: pedagogues’ competencies, abilities, innovation, STEAM, preschool education. [From the publication]

DOI:
10.52320/svv.v1iVII.240
ISSN:
2538-7928; 2538-7960
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/103941
Updated:
2023-09-15 16:39:18
Metrics:
Views: 52    Downloads: 24
Export: