LTNuo 2020 m. lapkričio 1 d. įsigaliojo naujos redakcijos Viešojo administravimo įstatymas. Naujos redakcijos įstatyme buvo padaryta daug pakeitimų, įstatymas papildytas naujomis nuostatomis, taip pat ir reguliuojančiomis skundų ir prašymų nagrinėjimo tvarką. Straipsnyje yra analizuojamos Viešojo administravimo įstatymo ir jo lydimųjų aktų nuostatos, reguliuojančios prašymų ir skundų nagrinėjimo tvarką viešojo administravimo subjektuose. Straipsnyje atskleidžiamos skundo, administracinės procedūros, sampratos, nurodomi administracinės procedūros požymiai. Tyrimo metu taip pat buvo išskirti probleminiai skundų ir prašymų pateikimo ypatumai, atskleisti skundų ir prašymų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose aspektai. Daug dėmesio yra skiriama atsakymų ir administracinių sprendimų apskundimo teisinio reguliavimo analizei. Straipsnyje ne tik identifikuojami probleminiai skundo ir prašymo nagrinėjimo tvarkos aspektai, bet ir siūlomi konstruktyvūs teisinio reguliavimo tobulinimo būdai. Reikšminiai žodžiai: skundas, prašymas, administracinė procedūra, viešojo administravimo subjektas. [Iš leidinio]
ENThe new version of the Law on Public Administration entered into force on 1 November 2020. Many amendments have been made to the new version of the law, and new provisions have been added to it, including the procedure for handling complaints and applications. This article analyzes the provisions of the Law on Public Administration and its accompanying acts, which regulate the procedure for examining applications and complaints in public administration entities. In the article, the author reveals the concepts of complaint and administrative procedure, and presents the features of the latter. This research also highlights the peculiarities of submitting complaints and applications, revealing the problematic aspects of the handling of complaints and applications in public administration entities. Much attention is paid to the analysis of the legal regulation of responses to applications and complaints and appeals against administrative decisions. In this article, the author not only identifies the problematic aspects of the complaint and application procedure, but also suggests constructive ways to improve legal regulation. Keywords: complaint, application, administrative procedure, public administration entity. [From the publication]