LTŠiuolaikinėje visuomenėje verslumo svarba didėja ne tik ekonominiuose, bet ir socialiniuose visuomenės vystymosi procesuose. Verslus žmogus padeda suprasti ir sukurti naujas veiklos galimybes ne tik sau, bet ir aplinkiniams, taip gerindamas ne tik ekonominę šalies gerovę, bet ir socialinį gerbūvį. Tačiau šiuo metu vis dažniau pasigirsta kalbos, kad verslumo ugdymo rezultatyvumas nėra pakankamas, šalies universitetuose nėra ugdomi verslūs studentai, o ir verslumą skatinantys projektai neveikia taip kaip tikimasi. Studentų verslumas jaunimo verslumo kontekste yra ypač svarbus, kadangi universitetinės studijos turėtų ugdyti verslią asmenybę. Atsižvelgiant į tai, tikslinga išsiaiškinti ar tikrai universitetas ugdo verslius studentus, ir kokia yra verslo atstovų nuomonė apie rinkoje pasirodančius jaunuosius potencialius verslininkus. Mokslinė problema: Kokios šiuo metu yra vykdomos Lietuvos verslumo centrų veiklos, ir kokių veiklų pasigenda verslo atstovai bei studentai? Problemos ištyrimo lygis. Studentų verslumas bendrųjų gebėjimų kontekste analizavo: Jakiūnienė, Rekašiūtė (2011); Gedmintienė, Ginevičienė (2011); Župerka (2010); Lydeka (1996), Valuckienė, Ruškus, Balčiūnas (2004); Strazdienė, Garalis (2006), Gegieckienė, Graikšienė (2009); Kiškis (2011). Verslumo centrų problematika – labai mažai paliesta lietuvių autorių. Verslo centrų situaciją nagrinėjo: A. Barščiūtė, A. Riaukienė, V. Jodkienė (2012), R. Butėnas, L. Petrauskaitė, J. Markevičiūtė (2012).Objektas – studentų verslumo poreikis. Šio straipsnio tikslas – išanalizuoti verslumo (ugdymo) centrų poreikį studentų ir verslo atstovų atžvilgiu. Tikslui pasiekti buvo išsikelti tokie uždaviniai: 1. Išanalizuoti Lietuvos ir užsienio autorių požiūrius į verslumą. 2. Apžvelgti Lietuvos verslumo centrų vykdomas veiklas. 3. Įvertinti studentų verslumo poreikį. Metodai. Mokslinės literatūros analizė ir anketinių apklausų apibendrinimais. [Iš Įvado]
ENNowadays entrepreneurship is a key driver of our economy. Wealth and a high majority of jobs are created by small businesses started by entrepreneurially minded individuals. Though, the discussions of entrepreneurship development and education are arising. Entrepreneurship education is a lifelong learning process, starting as early as elementary school and progressing through all levels of education, including adult education. Taking into account the universities’ responsibilities for developing students’ entrepreneurship, it is important to identify if universities are enough prepared to develop it and what kind of support it provides for entrepreneurship development. The problem arises: what kind of entrepreneurship centres are working in Lithuania and if there is the need of students and business for entrepreneurship development and education. The aim of the article is to analyse the necessity of entrepreneurship (development) centres for students and business. In the article there was analysed scientific literature of entrepreneurship, briefly defined the entrepreneurship conception. The overview of Lithuanian entrepreneurship centres was made. Ultimately there was identified the need of entrepreneurship development and education for students. Methods: analyses of scientific literature, questionnaire-based survey. [From the publication]