LTUgdymo įstaigos vadovas laikomas vienu svarbiausių asmenų, savo veiksmais ir priimamais sprendimais lemiančių vadovaujamos įstaigos sėkmę, atmosferą ir darančių poveikį dirbantiems pedagogams (Hermann ir kt., 2019; Marzuki, Lampuasa, 2019). Vadovų priimami sprendimai veikia visus švietimo įstaigoje dirbančiuosius: priima sprendimus dėl darbuotojų paieškos ir priėmimo į darbą, kuria įstaigos atmosferą sąveikaudami su čia jau dirbančiais ir potencialiais pedagogais, formuoja nuomonę apie įstaigą (Onyeike, 2018), kuri į švietimo įstaigą gali pritraukti naujų darbuotojų (Sebastian, Allenswortth, Huang, 2016). 2016 metais UNESCO priimtoje programoje „Švietimas 2030“ numatoma iki 2030 metų didinti kvalifikuotų pedagogų pasiūlą, tačiau visoje Europoje pastebima pedagogų skaičiaus mažėjimo tendencija (Eurostato 2017–2019 metų duomenimis) ir poreikis į ugdymo įstaigas pritraukti naujų pedagogų. Pedagogų pritraukimo problema aktuali ir Lietuvai. Remiantis vyriausybės strateginės analizės centro (STRATA) 2020 metais atliktų tyrimų išvadomis ir parengtais „Pedagogų poreikio prognozavimo“ (2021) scenarijais, per artimiausius metus ugdymo įstaigoms vis dažniau trūks pedagogų, tikėtina, kad ateinančių dirbti pedagogų skaičius ilgainiui sumažės perpus, tad kyla poreikis ieškoti būdų, kaip pritraukti pedagogus. Straipsnio tikslas – išsiaiškinti bendrojo ugdymo įstaigų vadovų nuomonę dėl vadovo veiklos, lemiančią naujų pedagogų pritraukimo į Klaipėdos miesto bendrojo ugdymo įstaigas galimybes. Objektas – vadovo veikla, didinanti naujų pedagogų pritraukimo į Klaipėdos miesto bendrojo ugdymo įstaigas galimybes.Uždaviniai – išanalizuoti bendrojo ugdymo įstaigų vadovų veiklą, siekiant padidinti naujų pedagogų į bendrojo ugdymo įstaigas pritraukimo galimybes, ištirti ugdymo įstaigų vadovų nuomones dėl naujų pedagogų pritraukimo į bendrojo ugdymo įstaigas galimybių. Taikyti metodai: mokslinės literatūros, dokumentų analizė, iš dalies struktūruotas interviu, duomenų turinio analizė. Bendrojo ugdymo įstaigų vadovų veikla ugdymo įstaigoje pasižymi daugialypiais vaidmenimis, pareigomis ir atsakomybėmis. Įstaigos vadovas gali kurti teigiamą ugdymo įstaigos organizacinę kultūrą, rūpintis pedagogų darbo sąlygų užtikrinimu, didinti vadovo bei pedagogo pasitikėjimą. Ugdymo įstaigų vadovai turi galimybę remti pedagogus, teikti jiems pagalbą, skirti mentorius, taip prisidėdami prie pasitenkinimo pedagoginiu darbu ir didindami tokio darbo sėkmės tikimybę. Priimdami naujus pedagogus vadovai, užtikrindami veiksmingą komunikaciją, informuodami juos apie įstaigą, puoselėdami ryšį su ateinančiu dirbti pedagogu, padeda jiems susieti savo veiklą su mokyklos tikslais ir vizijomis, įstaigoje kurdami motyvacinę sistemą šia savo veikla gali prisidėti prie pedagogų pritraukimo.Atlikus bendrojo ugdymo įstaigų vadovų nuomonių dėl naujų pedagogų pritraukimo į bendrojo ugdymo įstaigas tyrimą išsiaiškinta, kad daugelis tyrime dalyvavusių Klaipėdos miesto bendrojo ugdymo įstaigų vadovų mano, jog organizacinė kultūra yra pagrindinis naujų pedagogų pritraukimo į ugdymo įstaigą veiksnys. Pasak tyrime dalyvavusių Klaipėdos miesto bendrojo ugdymo įstaigų vadovų, naujus pedagogus jie išlaiko teikdami jiems pagalbą pradėjus dirbti pedagoginį darbą. Atlikus tyrimą sužinota bendrojo ugdymo įstaigų vadovų nuomonė, kad nuo jų priimamų vadybinių sprendimų naujų pedagogų pritraukimas nepriklauso. Be to, paaiškėjo, kad Klaipėdos miesto bendrojo ugdymo įstaigų vadovai norėtų turėti galimybę panaudoti finansinius išteklius pedagogams pritraukti. Pagrindiniai žodžiai: nauji pedagogai, pedagogų pritraukimas, ugdymo įstaigų vadovai. [Iš leidinio]
ENIn scientific sources that deal with the activities of headmasters in educational institutions, the headmaster is considered to be one of the most important people in an educational institution, with the greatest authority, and on whom the success and smooth functioning of the institution depends. Every education system and educational institution needs a sufficient number of teachers to ensure that the demand for educational services is met. In face of the declining number of teachers, both in Lithuania and in Europe, strategic documents set targets to ensure a sufficient number of teachers by the end of the decade. The article analyses actions by headmasters of general education institutions directed at attracting new teachers, and the reasons for choosing a general education institution as a workplace for new teachers. It presents a study which found that headmasters attract new teachers by creating an organisational culture, and retain them by providing the support they need. Heads of educational establishments believe that attracting new teachers is not dependent on managerial decisions, and that better financial opportunities for the establishment would attract new teachers. Keywords: new teachers, attracting teachers, headmasters of educational institutions. [From the publication]