LTEfektyvi vidinė komunikacija didina darbuotojų produktyvumą, įsitraukimą į organizacijos veiklą, lojalumą darbovietei, gerina vidinį klimatą, stiprina organizacijos reputaciją. Pandemija paskatino organizacijas įžengti į hibridinio darbo erą, tačiau šie pokyčiai sukėlė daug iššūkių – kilo informacinių technologijų, darbo laiko planavimo, darbuotojų motyvavimo bei kontrolės problemų. Vadovams ir komunikacijos specialistams kilo klausimų, kaip organizuoti darbą nuotoliu, įgyvendinti veiklos pokyčius, pasirūpinti darbuotojų motyvacija ir psichine sveikata, tinkamai komunikuoti su darbuotojais. Lietuvoje vidinės komunikacijos trikdžiai naujoje realybėje viešajame sektoriuje tirti fragmentiškai, nėra žinoma, kaip iššūkiai sprendžiami, kokie vidinės komunikacijos kanalai pasiteisina. Straipsnyje pristatomas tyrimas, kurio tikslas – ištirti vidinės komunikacijos valdymo ypatumus Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijoje hibridinio darbo eroje. Tyrimu buvo siekiama nustatyti, kaip buvo organizuojami vidinės komunikacijos valdymo procesai viešojo sektoriaus organizacijoje besitęsiančio neapibrėžtumo laikotarpiu. Duomenims surinkti buvo pasirinktas pusiau struktūruoto interviu metodas su ministerijos vidinės komunikacijos specialistėmis ir skyrių vadovais, taip pat taikytas stebėjimo metodas. Nustatyta, kad per pandemiją organizacijoms ypač aktualios tapo operatyvaus iššūkių sprendimo, asmeninio ryšio sukūrimo bei komandos motyvavimo problemos. Vadovams buvo aktualu surasti būdus, kuo pakeisti įprastas bendravimo formas, tokias kaip susitikimai, pasitarimai, mokymai, kurie anksčiau vykdavo gyvai. Sudėtingas laikotarpis komunikacijos specialistus paskatino taikyti naują vidinės komunikacijos kanalą – intranetą, pradėti rengti nuotoliniai darbuotojų susitikimai su vadovybe, dalis vadovų pasitelkė papildomus informacij.Sudėtingas laikotarpis komunikacijos specialistus paskatino taikyti naują vidinės komunikacijos kanalą – intranetą, pradėti rengti nuotoliniai darbuotojų susitikimai su vadovybe, dalis vadovų pasitelkė papildomus informacijos perdavimo kanalus. Pagrindiniai žodžiai: vidinė komunikacija; viešasis sektorius; COVID-19; pandemija; neapibrėžtumas; iššūkiai; hibridinis darbas; nuotolinis darbas. [Iš leidinio]
ENEffective internal communication (IC) increases employee productivity, loyalty to the workplace, strengthens organization’s reputation. Due to the pandemic, remote and later hybrid work became popular, though it caused challenges – how to use new technologies, motivate employees and control them as well as how to communicate with team members in new reality. The challenges of IC and its solution in the public sector, which has its own specifics, in the new hybrid work era have been studied fragmentarily. The study seeks to investigate the peculiarities of IC management in a public sector organization the Ministry of Communications of the Republic of Lithuania during the period of ongoing uncertainty. The methods of observation as well as semi-structured interviews with IC specialists and heads of the units were chosen for data collection. The results revealed that during the pandemic, prompt solutions, creation of personal connection and team motivation became particularly relevant for organizations. It was important for team leaders to find ways to replace the usual forms of communication to those applicable to the virtual space. New communication channels, such as top management meetings with employees online, helped to solve the problems of IC and to adapt to the new reality. Keywords: Internal communication; public sector; hybrid work; remote work; ministries; ministry. [From the publication]