LTŠis tekstas yra vieno ikonografinio siužeto tyrimas, kuriame siekiama išskleisti medžiojančiųjų kiškių siužeto turinio reikšmes, pateikti galimus provaizdžius ir analogus, nustatyti paplitimą. Medžiojančiųjų kiškių siužeto suklestėjimo laikas yra XIV-XVI a. - Viduramžiai ir Naujieji amžiai. Jis paplito rankraštinių knygų miniatiūrose, vėliau išplėtotas grafikoje, pastatų eksterjeruose ir interjeruose. To laiko visuomenei siužetas buvo gerai suprantamas kaip „atvirkščias pasaulis". Europos dailėje medžiojančiųjų kiškių siužetas išliko aktualus gana ilgai, kartotas įvairiuose grafiniuose kūriniuose, vėl sureikšmintas vaikų knygų iliustracijose. Lietuvoje seniausia ikonografinė siužeto versija žinoma iš archeologinių radinių - senųjų krosnių koklių fragmentų. Vėliausiai medžiojančiųjų kiškių tema atsekta rašytojo Kazio Binkio poemoje „Kiškių sukilimas" (1937). Reikšminiai žodžiai: medžiojantieji kiškiai, „atvirkščias pasaulis" (mundus inversus), ikonografinis siužetas, kokliai, Nacionalinis muziejus LDK valdovų rūmai, vaikų knygų iliustracijos, Kazys Binkis. [Iš leidinio]
ENThe article presents a study on a single iconographic theme. It aims to identify the different meanings of the content of the motif of chasing hares, or three hares, its eventual antecedents and analogues, and its diffusion. The heyday of the plot of chasing hares was between the 14th and 16th centuries, spanning the Middle Ages and the Early Modern Period. It first occurred in manuscript miniatures, and later spread to graphics and building exteriors and interiors. The plot was familiar to the general public of that time as an ‘upside-down world’. The motif of‘chasing hares’ survived for a long time in European art, being replicated in various drawings, and regained its importance in children’s book illustrations in the 20th century. The oldest iconographic versions of this motif in Lithuania are known from archaeological finds: fragments of old stove tiles going back to the 16th century. The most recent theme involving the chasing hares is found in the poem by Kazys Binkis ‘The Hares’ Revolt’ (1937). [From the publication]