Turinio reklamos sprendimai, prisidedantys prie asmens sveikatos priežiūros įpročių formavimo

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Turinio reklamos sprendimai, prisidedantys prie asmens sveikatos priežiūros įpročių formavimo
Alternative Title:
Content advertising solutions contributing to the formation of personal healthcare habits
Summary / Abstract:

LTGyvename amžiuje, kai technologijos mūsų kasdienybėje reiškia vis daugiau, visuomenėje įprasta kiekvienam turėti išmanų telefoną, dažnu atveju kompiuterį, todėl susiduriame su didžiuliu informacijos kiekiu. Dėl didelio matomos informacijos kiekio dažnas ją stebi "greitu žvilgsniu" – skaitydami tik tai kas atrodo svarbiausia. Tačiau kartais atsitinka ir taip, jog pradėjus skaityti tam tikrą tekstą negalime nuleisti akių ir norisi matomą informaciją perskaityti iki galo arba reklaminis klipas įtraukia taip stipriai, kad užsimiršta mygtukas "praleisti". Reklamos industrija nuolatos tobulėja, ieškodama būdų kaip kuo tiksliau atrinkti tikslinį klientą bei suformuoti poreikį ar išspręsti esamą problemą. Didžioji straipsnio dalis tam ir skirta – turiniui, kuris prisidėtų prie asmens sveikatos priežiūros įpročių formavimo. 2014–2025 m. Lietuvos sveikatos programos pagrindinis tikslas – visuomenės sveikatos gerinimas ir gyvenimo kokybės ilginimas. Kaip galime pastebėti, daugeliui ligų geriausia prevencija – tai žalingų, nepalankių sveikatai įpročių keitimas (Bulotaitė ir Vičaitė, 2016). Viešai prieinama Pasaulinės sveikatos organizacijos (PSO) skelbiama informacija teigia, kad, jei žmonės laikytųsi tinkamos mitybos įpročių, daugiau judėtų, nevartotų tiek daug alkoholio, nerūkytų, galėtų išvengti 90 proc. antrojo tipo diabeto, 80 proc. širdies ir kraujagyslių ligų ir 30 proc. onkologinių susirgimų (Bulotaitė ir Vičaitė, 2016). Pastebėta, kad ryšys tarp sveikatos būklės ir sveikatos raštingumo yra labai glaudus. Mokslininkai nustatė, kad yra ryšys tarp asmens paguldymo į ligoninę, tinkamų vaistų naudojimo, greitosios pagalbos iškvietimų, blogo supratimo, kas pateikta ant vaisto informacinio lapelio ir mirtingumo (Rapolienė, Eigelytė, Gedrimė, Norkienė ir Sąlyga, 2017).Svarbu suprasti, kad nuo asmens informuotumo priklauso jo gebėjimas pakeisti savo elgseną, gyvensenos stilių ar gebėjimą naudotis sveikatos priežiūros sistemos teikiamomis galimybėmis. Todėl, atliekant tyrimą, siekiama atrasti turinio reklamos sprendimus, galinčius prisidėti prie asmens sveikatos priežiūros įpročių formavimo. Šiame darbe sprendžiama mokslinė problema – kaip turinio reklamos sprendimai prisideda formuojant asmens sveikatos priežiūros įpročius. Tyrimo objektas – turinio reklamos sprendimai prisidedantys formuojant įpročius. Tyrimo tikslas – pateikti turinio reklamos sprendimų modelį skirtą reklamos priemonėmis formuoti asmens sveikatos priežiūros įpročius. Siekiant iškelto tyrimo tikslo sprendžiami tokie uždaviniai: 1. Sudaryti turinio reklamos sprendimų, prisidedančių formuojant asmens sveikatos priežiūros įpročių, modelį. 2. Ištirti sudaryto modelio pritaikomumą Lietuvoje, atliekant kokybinius ir kiekybinius tyrimus. 3. Pateikti patikrintas sudaryto modelio praktinio pritaikomumo įžvalgas. Tyrimo metodas – literatūros analizė, fokusuota grupinė diskusija, kiekybinė turinio analizė, apklausa. [Iš Įvado]

ENLithuanian health care program’s strategy is aimed at improving overall citizens’ health and prolong people’s life span. It has been far long seen, that digital space can be useful tool for making an impact on consumer decisions via various content solutions. It is hopped, that properly prepared content advertising can contribute to citizens’ health through the information and the improvement of health literacy that, according to some authors, can consequently grow into necessary habits. Although everyone can see a lot of information flowing online every day, in most cases it does not attract attention and gets lost in the flow. That is why, for some time now, content advertising has become an object of the scientific literature, which analyses features and functions of the content that have a high impact on advertising efficiency. However, research-based insights on content advertising that could contribute to the formation on citizens’ health habits are still lacking. In the paper it is aimed to answer the question what content advertising solutions contribute to the formation of personal health habits. For this purpose, scientific literature analysis and empirical, focus group discussion, content analysis, and questionnaire survey, were carried out. Empirical research was used for the verification of model designed after literature analysis. Each research discloses more and more information and allows unveiling what form of content advertising is the best, aiming to contribute to the formation of citizens’ personal health habits. Keywords: content advertising, influencers, health habits, health literacy. [From the publication]

DOI:
10.7220/2538-6778.2022.25
ISSN:
1822-6736; 2538-6778
Related Publications:
Gyventojų informuotumas apie sveiką gyvenseną / Lolita Rapolienė, Andžela Eigėlytė, Lina Gedrimė, Sigutė Norkienė, Jonas Sąlyga. Sveikatos mokslai. 2017, t. 27, Nr. 6, p. 80-84.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/103202
Updated:
2023-12-06 14:07:24
Metrics:
Views: 25    Downloads: 1
Export: