LTAktualumas ir ankstesnis ištirtumas. Šiame darbe vizualiniai prekių priežiūros elementai nagrinėjami remiantis autorių Bailey ir Baker (2016) požiūriu, kai vizualinė prekių priežiūra yra traktuojama ne tik kaip prekių išdėstymas vitrinose ir lentynose, bet kaip pardavimų skatinimo visuma apimanti ekspoziciją, logistiką, atmosferą, žmogiškuosius veiksnius, pirkėjų srautų planavimą bei įvairių pardavimo skatinimo priemonių derinimą siekiant padaryti didesnį poveikį pirkėjų apsisprendimui pirkti. Pasirinkta tema yra aktuali visam mažmeninės prekybos sektoriui, kuris veikia stiprios konkurencijos sąlygomis. Vizualinės prekių priežiūros elementų įtaka ir jos taikymo galimybės Lietuvoje nėra pakankamai ištyrinėtos. Vis dėl to, užsienio moksliniuose straipsniuose galima rasti nemažai informacijos apie vizualinę prekių priežiūrą. Chowdhary ir Hutson (2018) analizavo vizualinės prekių priežiūros taikymo mažmeninėje prekyboje galimybes. Egorova ir Babaskin (2017) tyrinėjo vizualinės prekių priežiūros elementų taikymo galimybes mažmeninėje prekyboje farmacijos produktais. Shukla, Vyas ir Pandya (2018) tyrė ryšį tarp vizualinės prekių priežiūros elementų ir pirkėjo sprendimo atlikti neplanuotą pirkimą. Šiame darbe orientuojamasi į tai, kokie vizualinės prekių priežiūros elementai šiais laikais yra svarbiausi mažoje sveiko maisto parduotuvėje.Šiame darbe sprendžiama tyrimo problema – kokius vizualinius prekių priežiūros elementus taikyti stiprinant pirkėjų apsisprendimą pirkti pardavimo vietoje. Tyrimo objektas – vizualiniai prekių priežiūros elementai pritraukiantys vartotojų dėmesį. Tyrimo tikslas: ištirti vizualinės prekių priežiūros elementų taikymo galimybes stiprinant pirkėjų apsisprendimą pirkti pardavimo vietoje. Siekiant iškelto tyrimo tikslo sprendžiami tokie uždaviniai: 1) Išanalizuoti teorinius vizualinės prekių priežiūros elementų ypatumus; 2) Empiriškai nustatyti vizualinės prekių priežiūros elementų priemones skatinančias pirkėjų apsisprendimą pirkti pardavimo vietoje; 3) Pateikti vizualinės prekių priežiūros elementų taikymo sprendimus ekologiškų produktų parduotuvėje. Tyrimo metodai: anketinė apklausa; statistinė analizė. Informacijos šaltiniai. Informacijai pateikti buvo naudojami moksliniai straipsniai ir mokslo monografijos analizuojantys vizualinės prekių priežiūros elementus ir jų problematiką. [Iš Įvado]
ENThe paper analyzes the problem of the application of visual merchandising solutions in organic product retail. The aim of the research: to investigate the possibilities of the application of visual merchandising enhancing decision of "Livin" customers to buy organic products. Objectives: To reveal the concept and main elements of visual merchandising; to analyze the theoretical peculiarities of visual merchandising; to empirically identify means of visual merchandising that enhance customers to decide to buy products on physical store; to provide solutions of visual merchandising application in the case of "Livin". Keywords: visual merchandising, "Livin", organic products, physical retail sport. [From the publication]