Vartotojų elgsena perkant elektroninėse vaistinėse

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vartotojų elgsena perkant elektroninėse vaistinėse
Alternative Title:
Consumer behaviour shopping in online pharmacies
Summary / Abstract:

LTŠių dienų pasaulyje elektroninė prekyba yra plačiai išsivysčiusi. Ne išimtis ir farmacija, kur greta fizinių vaistinių, sparčiai vystosi elektroninės vaistinės. Elektroninių vaistinių prekyba nuo 2015 metų sparčiai auga. Fortune Business Insight (2019) atliko tyrimą, kurio metu nustatė, kad 2018 metais, viso pasaulio elektroninių vaistinių rinkos dydis siekė 49,727 mln. JAV dolerių ir prognozuoja, kad 2026 metais jis sieks 177,794 mln. JAV dolerių. Kaip teigia Dužinskas (2020), elektronine prekyba naudojasi 70 procentų europiečių, todėl yra natūralu, kad elektroninių vaistinių populiarumas sparčiai auga. Stebint 2020 metus Baltijos šalių rinkoje, pastebima, kad elektroninė prekyba vaistinių asortimentu darosi vis labiau populiaresnė. Yra prognozuojama, kad 2025 metais, elektroninių vaistinių prekybos vaistais bei kitomis medicininės paskirties prekėmis metinis augimo koeficientas sieks 14 procentų (Dužinskas, 2020). Ypatingą poveikį šiam verslui padarė COVID-19 pandemija. Nors vaistinių veikla nebuvo sustabdyta ir daugelis vaistinių toliau dirbo - pirkėjų skaičius jose mažėjo. Dėl apriboto judėjimo, izoliacijos, vartotojai dalį savo pirkimų, kaip ir kituose sektoriuose, nukreipė iš fizinės prekybos į elektroninę prekybą. Be to, vartotojai itin pradėjo ieškoti su COVID-19 pandemija susijusių prekių, tokių kaip dezinfekciniai skysčiai, medicininės kaukės, vienkartinės pirštinės ir pan., kas sudarė tinkamas sąlygas net ir nepirkusiems, išbandyti elektronines vaistines. Pirkėjų skaičius elektroninėse vaistinėse išaugo.Elektroninių vaistinių populiarumo didėjimą Lietuvoje patvirtina tai, jog 2019 metais, Lietuvoje, „Euroapotheca“ fiksavo 15 procentų grynojo pelno augimą iki 264 mln. Eur. Tai vaistinių tinklus valdanti įmonė, kuriai priklauso vaistinių tinklas „Eurovaistinė“. Ši įmonė 2019 metais užfiksavo labai ryškų elektroninės prekybos augimą, o 2020 metais, COVID-19 pandemijai stipriai sumažinus fizinių vaistinių pardavimus, gegužės mėnesį, tapo ketvirta daugiausia klientų srauto pritraukianti elektroninė parduotuvė Lietuvoje. 2020 m. rugsėjo mėnesį ši elektroninė vaistinė užima 13 vietą (Balčiūnienė, 2020). Be to, elektroninių vaistinių populiarumui augant, atsiranda vis naujų konkurentų. Pirmosios COVID-19 pandemijos bangos metu veiklą pradėjo vykdyti UAB „BENU Lietuva“ elektroninė vaistinė, kuri sėkmingai vykdo veiklą iki šiol. Taigi vis didėjant elektroninių vaistinių ir pirkėjų jose skaičiui, tampa aktualu suprasti, kaip vartotojas elgiasi perkant elektroninėse vaistinėse, kokias prekes perka, kas juos skatina pirkti elektroninėje vaistinėje ir pan. Todėl tyrimo objektas - vartotojų elgsena perkant elektroninėse vaistinėse. Tyrimo tikslas - ištirti vartotojų elgsenos ypatumus perkant elektroninėse vaistinėse. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė ir sintezė, kiekybinė anketinė apklausa. Tyrimo duomenų statistiniai analizei atlikti buvo naudojama SPSS (angl. Statistical Package for Social Science) programos 24.0 versija. Diagramoms atvaizduoti buvo naudojama MS Excel 2010. [Iš Įvado]

ENIn today’s world, e-commerce is highly growing. Online pharmacies are developing rapidly as well. With the growing number of online pharmacies and the number of customers in them, it is becoming important to understand how consumers behave when shopping in online pharmacies, therefore the aim of the study is to examine the peculiarities of consumer behavior when shopping in online pharmacies. The article presents the results of the research by answering the questions how many consumers buy in Lithuanian online pharmacies and what reasons encourage them to do so, what consumers most often buy in online pharmacies, what reasons determine to purchase or not prescription drugs and over-the-counter medicines, what problems they usually face when buying it, what annoys consumers when shopping in Lithuanian online pharmacies. Keywords: consumer behavior, online pharmacy. [From the publication]

DOI:
10.7220/2538-6778.2021.24
ISSN:
1822-6736; 2538-6778
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/103140
Updated:
2023-12-06 15:02:16
Metrics:
Views: 29    Downloads: 4
Export: