LTDidelę vertę vartotojams kuriantys prekės ženklai suteikia įmonei konkurencinį pranašumą, todėl verslo sektoriaus susidomėjimas prekės ženklo vertės kūrimu vis labiau auga. Kompanijoms labai svarbu kurti prekės ženklo vertę vartotojams ne tik dėl žinomumo didinimo ar jo vartotojų bazės formavimo, bet ir dėl vartotojų lojalumo skatinimo, didesnio konkurencinio pranašumo. Prekės ženklo vertė vartotojui yra visų marketingo sprendimų pagrindas: teisingas marketingo sprendimas sukuria didesnę vertę vartotojui (funkcinę, emocinę ir saviraiškos vertę), o tai lemia vartotojo pasitenkinimą, kuris savo ruoštu kuria pridėtinę vertę įmonei. Prekės ženklo vertė vartotojui ir organizacijai yra svarbus reiškinys, todėl pasaulyje yra atlikta nemažai tyrimų šia tema, taip pat vis daugiau įmonių investuoja į prekės ženklo vertės vartotojams kūrimą. Lietuvoje, o ypač sostinėje ir Kaune, didelė dalis restoranų prekės ženklų neatlaiko didelės konkurencijos, o stiprieji prekės ženklai, kurdami vis daugiau pridėtinės vertės vartotojams, toliau sėkmingai konkuruoja rinkoje. Ne išimtis prekės ženklas "Jurgis ir drakonas". Šiam prekės ženklui yra ypač svarbu kurti kuo didesnę savo prekės ženklo vertę vartotojams dėl to, jog tai yra itališkų patiekalų ir picų restoranas, turintis ypač daug alternatyvius patiekalus siūlančių konkurentų. Norint įsitikinti, ar kuriama prekės ženklo vertė vartotojams yra tinkama ir didinanti konkurencinį pranašumą, reikia atlikti vartotojų tyrimus, siekiant išanalizuoti savo prekės ženklo vertę, vartotojų požiūrį į ją, bei galimybes ją didinti.Straipsnyje išskiriama problema - kaip kuriama prekės ženklo vertė, sąlygojanti teigiamą poveikį vartotojų elgsenai. Tyrimo objektas - prekės ženklo vertės kūrimas. Tyrimo tikslas - nustatyti prekės ženklo "Jurgis ir drakonas" kuriamos vertės vartotojams elementus. Siekiant iškelto tikslo, formuluojami šie tyrimo uždaviniai: 1. Atlikti prekės ženklo vertės kūrimo teorinę analizę. 2. Empiriniu tyrimu nustatyti prekės ženklo "Jurgis ir drakonas" vertę vartotojams. Tyrimo metodai: straipsnyje atliekama mokslinės literatūros analizė. Tyrimo metu duomenys renkami atliekant antrinių duomenų kokybinę analizę, ekspertinį interviu ir anketinę vartotojų apklausą. [Iš Įvado]
ENNowadays every organization wants to stand out in a highly competitive market situation. One way to achieve this is to ensure good customer based brand equity for the customers. The object analysed in this paper is customer based brand equity creation. The aim of this paper – to determine elements of customer based brand equity of the brand “Jurgis & Drakonas”. The theoretical part of the paper analyzes the concept of customer based brand equity, brand equity elements, equity creation process, and how customer based brand equity influences customer behavior. The analytical part of the final work presents and analyses the results of the empirical research. [From the publication]