LTAktualumas ir ankstesnis ištirtumas. Organizacinis pilietiškumas buvo plačiai nagrinėjamas keletą dešimtmečių Jungtinėse Amerikos Valstijose. Europoje taip pat plinta organizacijos pilietiškumo koncepcija, formuojanti nauja požiūrį į socialinę atsakomybę, kuri tampa ne prievartiniu, o labiau savanorišku įsipareigojimu (Vasiljevas ir Pučėtaitė, 2005). Lietuvoje šios elgsenos suvokimas atsirado gerokai vėliau nei Europoje ar JAV. Šiandien, Lietuvos verslo užkulisiuose, tai yra labai aktualus aspektas - siekiant darbuotojų produktyvumo bei efektyvesnių įmonės rezultatų. Nuo darbuotojų pilietiškumo gali priklausyti įmonės efektyvumas, organizacijos klimatas, darbo kokybė, našumas, pasitikėjimas kolegomis ir net vadovais. Organizacinis pilietiškumas yra vienas iš pagrindinių ir esminių veiksnių, kurie gali nulemti įmonės ateities perspektyvas. Šiame straipsnyje sprendžiama tyrimo problema – kaip padidinti darbuotojų organizacinį pilietiškumą "Swedbank" AB atveju. Tyrimo objektas – darbuotojų organizacinis pilietiškumas. Tyrimo tikslas – pateikt pasiūlymus kaip padidinti organizacinį pilietiškumą AB "Swedbank" atveju. Tyrimo uždaviniai: 1. Pateikti organizacinio pilietiškumo sampratą, dimensijas ir lemiančius veiksnius. 2. Pristatyti organizacinio pilietiškumo didinimo įmonėje AB "Swedbank" metodiką bei tyrimą. 3. Pateikti organizacinio pilietiškumo AB "Swedbank" įmonėje vystymo veiksnius ir priemones.Tyrimo metodai. Pirmiausiai pasitelkiama mokslinės literatūros analizę ir jos sisteminimas. Toliau naudojama statistinė aprašomoji analizė ir grafinė analizė, siekiant apžvelgti įmonės situaciją. Siekiant nustatyti organizacinio pilietiškumo lygį AB "Swedbank", naudojami anketinės apklausos ir interviu metodai. Gauti anketinės apklausos duomenys apdorojami su statistine programine įranga SPSS. Informacijos šaltiniai. Pirmoje šio darbo dalyje naudojama mokslinė literatūra iš viešai publikuojamų mokslinių straipsnių. Didžioji dalis mokslinės literatūros yra nesenesni nei dešimties metų atlikti tyrimai. Vėliau naudojama anketine anoniminė apklausa, kuri bus pateikta internetine forma AB "Swedbank" darbuotojams ir pusiau struktūrizuotas interviu, kuris vykdomas su įmonės vadovais. [Iš Įvado]
ENOrganizational citizenship defined as voluntary, unpaid demeanour, that exceeds responsibilities of a job includes actions like helping others, taking on additional obligations, protection of the organization and taking an interest in important questions of the organization. Research has proven that such behaviour affects the company’s efficiency and or organizational culture. This article presents a study on organizational citizenship enlargement in AB Swedbank. The main objective is to provide suggestions on how to increase organizational citizenship according to AB Swedbank. Six correctable organizational citizenship situations have been determined after interviewing 185 employees and tree managers of AB Swedbank. The study has found that civic behaviour of employees is influenced by dimensions of respect, assistance, honesty and loyalty. The manager’s role, motivation, job satisfaction and engagement have a direct impact in increasing organizational citizenship. Taking the results of the study into account, the process of solving each problem that consists of specific actions, is provided. [From the publication]