LTEuropos Sąjungai pradėjus rengti ekonomikos skatinimo planus, kuriuose viena iš įgyvendinamų priemonių paketo dalių - stimuliuoti individualių šalių vartojimą - suformuota nuostata, skatinti eksportą ir investicijas. Galutinio produkto eksportas tiesiogiai veikia šalies BVP, o Europos Sąjungos eksporto konkurencingumo vertinimas atskleidžia šalių galutinio produkto eksporto lyginamąjį pranašumą. Tyrimas leidžia analizuoti šalies specializaciją ir naudą tarptautinėje prekyboje eksportuojant galutinius produktus. Tyrimo problema. Koks yra Europos Sąjungos šalių galutinių produktų eksporto konkurencingumas. Tyrimo objektas: eksporto konkurencingumas. Tyrimo tikslas. Įvertinti Europos Sąjungos šalių galutinio produkto eksporto konkurencingumą. Uždaviniai: 1. Pateikti ekonomikos skatinimo ir konkurencingumo sampratas, pristatyti ir palyginti ankstesnius mokslinius straipsnius, kuriuose analizuojamas eksporto konkurencingumas; 2. Pateikti eksporto konkurencingumo tyrimo metodiką; 3. Atlikti Europos Sąjungos galutinių produktų eksporto konkurencingumo tyrimą 2012-2018 m. ir apibendrinti atlikto tyrimo rezultatus; Tyrimo metodas. Eksporto konkurencingumo tendencijoms tirti pasirinktas Ballasa (1965) palyginamojo pranašumo indeksas RCA ir Laursen K. (1998) pakoreguotas RCA simetrinis lyginamojo pranašumo modelis RSCA. Šis tyrimas atskleidžia Europos Sąjungos šalių lyginamąjį konkurencinį pranašumą galutinių produktų rinkoje tarptautiniu mastu. Atlikta loginė palyginamoji analizė, apskaičiavus RCA ir RSCA konkurencinio pranašumo indeksus, išskirtos šalių grupės pagal konkurencingumo lygmenį Europos Sąjungos mastu. Iš gautų rezultatų pateikta lentelė, rezultatai palyginami tarpusavyje ir apibendrinami. [Iš Įvado]